بودجه‌ریزی کمیسیون تلفیق برای حمایت از بیماران خاص ضروری است

سمیرم-سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون تلفیق جای خالی حمایت مالی از بیماران خاص سرطانی را با بودجه ریزی باید پر کند.

اصغر سلیمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم با اشاره به هزینه‌های بالای درمان برای بیماران خاص به ویژه مبتلایان به سرطان اظهار کرد: کمیسیون تلفیق باید جای خالی حمایت‌های مالی از بیماران خاص و سرطانی را با بودجه ریزی پر کند.

وی خاطرنشان کرد: هزینه‌های بیماران سرطانی تناسبی با درآمد اقتصادی آن‌ها ندارد بنابراین باید فکر اساسی برای نرخ‌ سنگین هزینه‌های درمان سرطان در کشور کرد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیماران سرطانی نیازمند کمک‌های مالی هستند، گفت: متاسفانه این بیماران بدون حمایت کافی در کشور روزگار می‌گذرانند.

وی با بیان اینکه هر فردی در طول زندگی خود احتمال ابتلا به بیماری سرطان را دارد تصریح کرد: مسئولان نباید با بی‌تفاوتی نسبت به هزینه بسیار بالای آن بر معضلات بیماران سرطانی در کشور بیفزایند.

سلیمی با اشاره به حساسیت بالای پروسه درمانی بیماران سرطانی افزود: درمان این بیماران باید به صورت مستمر ادامه داشته باشد، اما متاسفانه شاهد هستیم که بیماران سرطانی با توجه به هزینه‌های بالا، درمان را نیمه‌کاره رها می‌کنند که این امر سلامت و جان بیماران را به خطر می‌اندازد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی جراحی، شیمی درمانی، رادیوتراپی و هورمون درمانی را چهار درمان اساسی در حوزه درمان سرطان عنوان کرد و ادامه داد: تعلل در هرکدام از پروسه‌های درمانی موجبات بازگشت بیماری را فراهم می‌کند.

کد خبر 365228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.