اختصاص سهمیه قیر یارانه‌ای به ۲۲ روستای شهرضا

شهرضا – بخشدار شهرضا از اختصاص یکصد تن سهمیه قیر یارانه‌ای به ۲۲ دهیاری این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، دکتر حسین بهزادفر صبح امروز (دوشنبه) در حاشیه بازدید از روستاهای بخش مرکزی این شهرستان در جمع خبرنگاران، با تأکید بر ضرورت شناسایی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در مناطق روستایی، خاطرنشان کرد: کاروانسرای شاه عباسی روستای "مهیار" می‌تواند به یکی از مهمترین مقاصد گردشگری تبدیل شود در حالی که آداب و رسوم مردم این روستا که قدمت آن به دوره ساسانیان باز می‌گردد نیز باید به عنوان یکی از آثار معنوی شهرستان معرفی شود.

وی ادامه داد: زیرسازی و آسفالت ۱۵ هزار مترمربع از معابر این روستا انجام شده و ۱۴۰ تن قیر یارانه‌ای نیز به آن اختصاص داده شده است.

بخشدار شهرضا یادآور شد: به همه دهیاری‌های ۲۲ روستای شهرستان، یکصد تن قیر یارنه‌ای اختصاص داده شده است.

بهزادفر با اشاره به موقعیت تجاری و اقتصادی روستای مهیار، تصریح کرد: مغازه‌ها و رستوران‌های کنار جاده‌ای این روستا، بستر مناسبی برای اشتغالزایی و رونق اقتصاد آن است که در کنار ظرفیت‌هایی مانند تولید محصولات زراعی و باغی آن را به یکی از مهمترین مناطق شهرستان تبدیل کرده است.

وی اظهار کرد: کشاورزان مهیار به علت خشکسالی‌های پی در پی در یک دهه گذشته، ضرر و زیان‌های زیادی را متحمل شده‌اند.

بخشدار شهرضا با اشاره به روستای "امامزاده علی‌اکبر" این شهرستان، یادآور شد: آنچه بیش از همه باعث شهرت این روستا شده، محصول انار است که باید برای برند سازی آن تلاش کنیم.

بهزادفر با بیان اینکه زیرسازی و آسفالت هزار و ۲۰۰ متر از معابر این روستا انجام شده است، خاطرنشان کرد: ۵۶ تن آسفالت یارانه‌ای به دهیاری این روستا تحویل داده شده و شورای اسلامی و دهیاری آن برای مقابله با خشکسالی، طرح گسترش آبیاری قطره‌ای و ساماندهی جوی‌های آبیاری فضای سبز و بعضی از باغات روستا را اجرا کردند.

وی با بیان اینکه روستای "اسفه" در شمار روستاهای کم‌جمعیت استان شناخته شده است، یادآور شد: وجود اماکن تاریخی مانند منزل شهید مدرس که با پیگیری‌های بخشداری و نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان روستا، طرح تأیید آن در کار گروه ملی «بررسی و تصویب روستاهای هدف گردشگری» مطرح شده است.

بخشدار شهرضا همچنین با اشاره به موقعیت گردشگری روستای "هونجان" اظهار کرد: این روستا در فصول ییلاقی، پذیرای هزار و ۵۰۰ نفر از عشایر است و از لحاظ تفریحی موقعیت ممتازی دارد.

بهزادفر با اشاره به احداث بلوار ورودی این روستا به طول ۵۰۰ متر، تصریح کرد: طرح اجرای فیبرنوری این روستا به صورت زمینی آغاز شده و آزادسازی گذر ۱۶ متری قسمت سنگلاخی همراه با زیرسازی و جدول‌گذاری و بهسازی منطقه گردشگری "زرچشمه" نیز انجام شده است.

وی با بیان اینکه روستای "اسفرجان" جزو روستاهای هدف گردشگری کشور معرفی شده است، خاطرنشان کرد: طرح احداث بلوار ورودی این روستا به طول یک هزار و ۲۰۰ متر اجرا و پارک خانواده آن با وسعت بیش از چهار هزار متر احداث شده که تا دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

بخشدار شهرضا ادامه داد: طرح گردشگری منطقه تفریحی بیشه اسفرجان نیز سه ماه پیش آغاز شده و امید است تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

بهزادفر با بیان اینکه پروژه احداث مجتمع کارگاهی این روستا به وسعت ۱۰ هزار مترمربع در حال اجرا است، تأکید کرد: این شهرک در زمینه صنایع بسته‌بندی فعالیت می‌کند.

به گزارش ایمنا، روستاهای مهیار با  هزار و ۱۰۰ نفر جمعیت در فاصله ۳۰ کیلومتری، امامزاده علی‌اکبر با ۷۰۰ نفر جمعیت در فاصله شش کیلومتری، اسفه روستایی با ۲۰۰ نفر جمعیت در فاصله ۹ کیلومتری، اسفرجان با جمعیت دو هزار نفر در فاصله ۵۰ کیلومتری و هونجان با سه هزار نفر جمعیت در فاصله ۶۰ کیلومتری ازمرکز شهرستان شهرضا واقع شده‌اند.

کد خبر 365209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.