محیط زیست نیازمند مشارکت مردمی در حفظ مراتع است

تیران-رییس محیط زیست تیران‌وکرون گفت: حفظ و حراست از مراتع و زیستگاه‌های محیط زیست این شهرستان نیازمند مشارکت مردمی و بین بخشی است.

مهدی صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران، با اشاره به یکصد هزار هکتار اراضی حفاظت شده این شهرستان اظهار کرد: حفاظت و حراست از این اراضی در جهت جلوگیری از تصرف و تخریب از اهمیت خاصی برخوردار است و جبران کمبود امکانات اداری با مشارکت عمومی برای حفاظت از این مراتع امکانپذیر است.

وی افزود: حفظ و حراست از مراتع و زیستگاه‌های محیط زیست در تیران و کرون نیازمند مشارکت مردمی و بین بخشی است که در حال حاضر مشارکت مردمی به صورت خودجوش در این مناطق وجود دارد و نیاز به مشارکت در تشکیل سازمان مردم نهاد با موضوع محیط زیست است.

رییس محیط زیست تیران و کرون با بیان اینکه آتش سوزی مراتع ناشی از بی‌توجهی مردمی، تصرف غیرمجاز و برداشت غیرمجاز از محصولات اراضی کشاورزی از جمله تخلفات این حوزه است تصریح‌ کرد: نیروهای مردمی در کنار ماموران محیط زیست نقش موثری در رفع این مشکلات و کنترل تخلفات دارند.

وی ادامه داد: در شش ماهه نخست امسال ۳۵ متخلف در منطقه قمیشلو شکار و بیش از ۲۴ هزار و ۵۰۰ بوته گیاه دارویی را در منطقه دالانکوه به صورت غیرمجاز برداشت کرده‌ بودند که این افراد دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

صادقی نقش مردم و دامداران در پیشگیری از این تخلفات را مهم عنوان کرد و گفت: مردم در عرصه‌های مختلف با محیط زیست در این شهرستان همکاری دارند که احداث دو پاسگاه در مناطق حفاظت شده و همکاری در جلوگیری از تخلفات از جمله اقدامات آن‌ها در حوزه محیط زیست است.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته‌ هوای پاک در شهرستان خاطرنشان کرد: نواختن زنگ هوای پاک و آموزش فرهنگی و هنری در مدارس از مهمترین برنامه‌های این هفته در جهت ارتقای دانش عمومی مردم و به ویژه کودکان و نوجوانان در حفاظت از محیط زیست است.

کد خبر 365162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.