خود را مدیون مردم نمی‌کنیم

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: دانشگاه علوم پزشکی آمار اتفاقات ناگوار بر اثر آلودگی هوا را ارائه دهد تا عمق فاجعه به گوش برخی مسئولان که خود را به خواب زده‌اند، برسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رحمان دانیالی پیش از ظهر امروز (شنبه) در آیین گرامیداشت روز ملی هوای پاک با شعار " هوای پاک، مسئولان ، مردم" با بیان اینکه همه مشکلات به واسطه عدم ارتباط سازنده بین مسئولان و انجمن‌های مردم نهاد است، اظهار کرد: اگر ارتباط مطلوب میان مسئولان و سمن‌ها برقرار و صدای دغدغه‌های مردم به گوش ما برسد بسیاری از مشکلات مرتفع می‌شوند و از این جهت از سمن‌ها یاری می‌طلبم.

وی افزود: تا امروز ارتباط کمی میان ما و سمن‌ها بوده است ، با یاری شما خیلی از دغدغه‌های مردم به گوش ما می‌رسد که در راستای حل مشکلات مفید خواهد بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان خطاب به نماینده فعالان و دوستداران محیط زیست اصفهان  گفت: اینکه امروز صدای مردم را به گوش ما می‌رسانید قابل تقدیر است؛ اما در خصوص ابهاماتی که در خصوص اعداد و ارقام ، وضعیت کیفی هوا و نمایشگرهای مستقر در میادین شهر ، ما خود را مدیون مردم نمی‌کنیم؛ اداره کل حفاظت محیط زیست استان با کمال میل و افتخار حاضر است ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا را در اختیار شهرداری بگذارد تا شهرداری درخصوص وضعیت کیفی هوا به مردم اطلاع رسانی کند.

آمارها را ارایه می‌دهیم تا به گوش مسئولانی که خود را به خواب زده‌اند، برسد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی آمار اتفاقات ناگوار بر اثر آلودگی هوا در استان را ارئه دهد تا عمق فاجعه به گوش برخی مسئولان که خود را به خواب زده‌اند برسد؛ اینکه کدام صنایع، سازمان‌ها و واحدها در اجرای طرح جامع  کاهش آلودگی هوا کوتاهی کرده‌اند را در آینده نزدیک اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی با اشاره به اقدامات گذشته اداره محیط زیست در برخورد با واحدهای صنعتی متخلف برای کاهش آلاینده‌های زیست محیطی ادامه داد: پس از سال‌ها تلاش، اقدامات ما نتایج مثبتی داشت که به خود می‌بالیم چرا که اقدامات خوبی در حوزه پسماند و فیلترگذاری بر خروجی چندین واحد آلاینده انجام شد و یکی از واحدهای آلاینده هوا که سال‌ها با آن بر سر انتشار آلاینده‌ها درگیر بودیم فیلتری را از خارج از کشور وارد کرد و در حال حاضر همان واحد صنعتی فلیترهوا را در کشور بومی سازی کرده است و سخت گیری منطقی ما ، نتیجه‌ای رضایت بخش دارد.   

دانیالی افزود: واحدهای صنعتی و خدماتی که یک گام برای سبز شدن بر می‌داشتند ما ده برابر به آنها کمک می‌کردیم، با این حال در شرایط اقتصادی فعلی و با وجود تحریم‌ها، رقمی حدود ۱۸۷ میلیارد تومان هزینه‌ای است که واحدهای صنعتی و خدماتی استان در راستای بهبود شرایط انجام دادند که اقدامی قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۷۰ درصد استعلامات واصله به اداره محیط زیست برای احداث است، گفت: با توجه به شرایط اکولوژیکی اصفهان هنوز هدف برخی مدیران ما توسعه صنعت است .

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان ادامه داد: به نظر من بزرگترین مخرب محیط زیست فقر است، ما باید در راستای توسعه پایدار همه جا را ببنیم  و به همه کمک کنیم تا مردم زندگی مطلوب‌تری داشته باشند.

اصفهان صنعت سیاه ندارد

دانیالی خطاب به نماینده فعالان و دوستداران محیط زیست گفت: خوشبختانه در استان صنایع سیاه وجود ندارد، اما از حیث حقوقی، اطلاع رسانی و اعلام اسامی صنایع با ضوابط حقوقی کشور منافات دارد که در صورت هماهنگی شما با دادستانی، واحدهای آلاینده را اعلام می‌کنیم.  

وی اظهار کرد: برخی واحدهای بزرگ استان  بین ۳۰ میلیون تومان تا سه میلیارد تومان برای سبز شدن هزینه کرده‌اند، یکی از واحدها حدود ۱۴۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه کرده است، یکی از واحدها ، علی رغم فشارهایی که برخی از نمایندگان سیاسی به استان و حفاظت محیط زیست استان وارد کردند وما اهمیتی ندادیم و براساس ضوابط و مقررات اجرایی عمل کردیم، و برخی از صنایع که در گذشته به خاطر اقدامشان برای کاهش مصرف آب به عنوان صنایع سبز معرفی شده بودند، امسال در لیست صنایع آلاینده معرفی خواهند شد.

دانیالی تصریح کرد: برخی از اقدامات در راستای مصرف بهینه آب  شاید در مقطع خود حائز اهمیت بود اما امروزه همه می‌دانند معضل آب جدی است؛  مثلاً نمونه عینی پالایشگاه که ۴۰۰ متر مکعب آب را به ۷۵ مترمکعب رساند  و قرار است به ۲۵ مترمکعب کاهش یابد.

کد خبر 365029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.