سفر یک روزه وزیر صمت و رویداد بزرگ بهره‌وری آب و انرژی

شهر، استان اصفهان و کشور در هفته ای که گذشت با اخبار و رویدادهای مهم اقتصادی همراه بود، اما مهمترین اخباری که شهر و استان اصفهان را به خود مشغول کرد سفر یک روزه وزیر صمت و برگزاری رویداد بزرگ بهره وری آب و انرژی بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اولین سفر رضا رحمانی به اصفهان پس از قبول مسئولیت وزارت صنعت، معدن و تجارت در آبان ماه امسال، بالاخره روز گذشته پنجشنبه-۲۷ دی ماه- امسال با حضور وی در جمع صنعتگران و صادرکنندگان نمونه استان اصفهان رقم خورد.

وی در این سفر یک روزه پس از شرکت در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان اصفهان، از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، شرکت تولید لوازم خانگی اسنوا و مجتمع طلای موته بازدید کرد و پس از آن در سفری به شهرستان گلپایگان ضمن بازدید از شرکت دیار خودرو، جلسه ای با صنعت گران این شهرستان داشت.

مهمترین سرفصل‌های مطرح شده از سوی وزیر صمت در این سفر یک روزه؛ " تفویض اختیارات استانی در قالبی که قانون حکم می کند"، " پرداخت ۴۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای تامین نقدینگی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی"، " توضیح برنامه های افزایش صادرات به کشورهای همسایه و حاشیه خلیج فارس"، " تشریح برنامه های دولت و وزارت متبوع وی برای سال ۹۸ با در نظر گرفتن شرایط تحریم" و " ساماندهی نظام بانکی در ارائه تسهیلات به فعالان اقتصادی" بود.

دومین رخداد مهم اقتصادی در هفته ای که گذشت؛ برگزاری رویداد بزرگ بهره‌وری آب و انرژی برای اولین بار در اصفهان بود که در قالب دو برنامه " همایش ملی ساختمان پایدار و انرژی" و " نمایشگاه بهره‌وری آب و انرژی" برپا شد.

" ساختمان پایدار، صفر انرژی و انرژی پلاس"، "مدیریت، مدل سازی و ممیزی انرژی در ساختمانها"،"کاربرد انرژیهای تجدید پذیر در ساختمانها"، " مصالح نوین ساختمانی در بهینه سازی مصرف انرژی" ، "نقش ساختمانهای هوشمند در بهره وری انرژی" ، و "نقش و جیگاه مردم و دستگاههای اجرایی در احراری قوانین و مقررات حوزه انرژی " ،محورهای این همایش ملی بود که با حضوران مسئولان کشوری و استانی مربوطه طی دو روز برگزار شد و پس از اختتامیه آن، افتتاح نمایشگاه بهره‌وری آب و انرژی کلید خورد.

دیگر خبرهای اقتصادی هفته گذشته به شرح زیر است؛

** در هفته ای که گذشت بازار سکه و ارز از پیمودن روند افزایشی بازننشست و حتی قیمت سکه طرح جدید تا سقف چهار میلیون تومان رفت اما پس از آن به کاهشی جزیی رضایت داد و نگذاشت سکه بار دیگر طعم گس چهارمیلیون تومان شدن را بچشد.

** در پی نزول برکات آسمانی در هفته گذشته، مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان از برف روبی در ۱۰۳ محور مواصلاتی استان اصفهاندر بازهزمانی ۲۲ تا  ۲۷ دی ماه سال‌جاری به طول یکهزار و۴۱۰ کیلومتر خبر داد و گفت که با اعلام پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی کشور و ورود موج جدید سرما در هفته پایانی دی ماه، همه نیروهای راهداری زمستانی و ستاد فرماندهی در آماده باش کامل قرار دارند.

** مدیرکل دفتر بازرسی و ارزیابی عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر رفع مشکل تامین مواد اولیه قطعه سازان تا پایان بهمن ماه، از آغاز تحویل خودروهای پیش فروش شده در آینده نزدیک خبر داد.

** رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اعلام پیشنهادهای کمیسیون اجتماعی مجلس به کمیسیون تلفیق در ارتباط با بازنشستگان، گفت  که طبق مصوبه مجلس، هشت هزار میلیارد تومان به دو هزارمیلیارد تومان مصوب دولت بابت بودجه صندوق بازنشستگی، اضافه شده است.

** سخنگوی شرکت ملی گاز ایران از رکورد تازه مصرف گاز در بخش خانگی خبر داد و گفت که با توجه به برودت هوا در سطح کشور در روز -دوشنبه، ۲۴ دی‌ماه- مصرف خانگی گاز از مرز ۵۴۰ میلیون مترمکعب عبور کرد.

** مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان از آغاز شش جبهه کاری جدید در فرآیند ساخت پروژه نمایشگاه بین المللی بزرگ این استان خبر داد و با اشاره به اینکه روند ساخت نخستین شهرک نمایشگاهی کشور در اصفهان با جدیت ادامه دارد، اظهار کرد که در یک سال گذشته فعالیت‌های بسیاری در این پروژه انجام شده که میزان پیشرفت آن را به ۴۵ درصد افزایش داده است.

** " تولید بنزین مطابق با استاندارد "یورو ۵" در اصفهان"دیگر خبر مهم اقتصادی هفته گذشته بود که مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان اعلام کرد و افزود: از ابتدای اردیبهشت ماه امسال، کل بنزین تولیدی پالایشگاه اصفهان که حدود ۱۱ میلیون لیتر است از سطح کیفی "یورو۴" به "یورو۵" یکی از بالاترین سطوح کیفی جهانی ارتقا پیدا کرد. در کنار تولید ۱۱ میلیون لیتر بنزین یورو۵، از مجموع حدود ۲۲ میلیون لیتر گازوئیل تولیدی پالایشگاه، حدود دو میلیون لیتر گازوئیل با سطح کیفی یورو۵ تولید می شود که از اواخر سال آینده با راه اندازی واحدهای تصفیه گازوئیل که تا کنون بیش از ۹۳ درصد پیشرفت داشته، تولید این محصول به طور کامل، به سطح کیفی "یورو۵"  ارتقاء خواهد یافت.

** رییس اداره نظارت بر مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اعلام کرد که ساختمان‌هایی که مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان، صرفه جویی و بهینه‌سازی مصرف انرژی در آنها رعایت شده است با تخصیص برچسب انرژی از سایرین جدا می‌شود. عبد الرضا لقمانی در ادامه با بیان اینکه اختصاص برچسب انرژی به ساختمان‌ها گام موثری در بهینه‌سازی مصرف آنها ‌است، اظهار کردکه همچون سایر محصولات تکنولوژی و صنعتی که برچسب انرژی نشان دهنده میزان مصرف آنها است، پیش بینی اختصاص برچسب انرژی پس از تائید مهندس ناظر در شناسنامه فنی ملکی ساختمان در فرآیند صدور پایان کار در نظر گرفته شده است.

** سومین نمایشگاه تخصصی صادراتی صنعت کفش دراین هفته آغاز به کار کرد و تا بیست و هشتم دی‌ماه نیز ادامه دارد. این نمایشگاه به ارائه آخرین فناوری‌ها و دستاوردهای شرکت‌های مطرح و فعال در حوزه تولیدات کفش چرمی، مواد اولیه تولید کفش چرمی، ماشین آلات تولید کفش و خدمات وابسته می‌پردازد. ۴۰ شرکت از استان‌های اصفهان، تهران، قم و قزوین در ۳۵۰۰ مترمربع فضای نمایشگاهی توانمندی‌های خود در حوزه تولید کفش را به نمایش می‌گذارند تا علاقه‌مندان به این صنعت، با جدیدترین تکنولوژی‌های روز این حوزه آشنا شوند.

** مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان خبر داد که ۴۲۰ ایستگاه سامانه پایش فشار شبکه به منظور سازگاری با کم‌آبی و نیز توزیع عادلانه آب شرب، در سطح استان اصفهان راه‌اندازی شده است.

** مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اعلام تعهد اجتماعی شرکت مخابرات نسبت به جامعه و افرادی که همچنان نیاز به استفاده از کارت‌های تلفن همگانی دارند، اعلام کرد که کارت‌های تلفن همگانی قابلیت شارژ مجدد می‌یابد. سید مجید صدری با بیان اینکه اگرچه در بسیاری از نقاط جهان به دلیل قدیمی بودن فناوری این نوع تلفن‌ها، ارائه این سرویس به‌طور کامل متوقف‌شده و هزینه‌های نگه‌داری و تأمین تجهیزات این تلفن‌ها تقریباً سه برابر درآمدزایی آن‌ها است، گفت که شرکت مخابرات ایران در راستای شعار ارتباطی فراگیر با توجه به کم شدن تولید کارت‌های اعتباری تلفن همگانی در نظر دارد تا استفاده از این دستگاه‌ها را همچنان فعال باقی نگه دارد.

** مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل از آغاز بازسازی و نوسازی اتوبوس های فرسوده ناوگان حمل و نقل شهری شهرداری های کلانشهرهای ایران خبر داد.

** وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه تا پایان سال ۱۳ هزار واحد مسکن مهر در اختیار متقاضیان قرار می گیرد، گفت که سیاست ما این است که برای کاهش قیمت مسکن، مصالح ارزان قیمت در اختیار سازندگان قرار دهیم.

** معاون امورصنایع وزارت صنعت، معدن وتجارت با اشاره به نشست مشترک وزارت صمت با گمرک، خبر داد: براساس توافق انجام شده، زمان ثبت سفارش کالا از سه به شش ماه افزایش یافته است.

کد خبر 364935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.