استقرار ۴۲۰ سامانه پایش فشار شبکه آب در استان اصفهان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: ۴۲۰ ایستگاه سامانه پایش فشار شبکه به منظور سازگاری با کم‌آبی و نیز توزیع عادلانه آب شرب، در سطح استان اصفهان راه‌اندازی شده است.

به‌گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، هاشم امینی اظهار کرد: ظرفیت تولید آب در تصفیه خانه آب باباشیخعلی ۱۱.۷ مترمکعب در ثانیه است در حالی‌که میزان تقاضا جمعیت بالغ بر چهار میلیون نفری تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ ۱۴.۵ مترمکعب در ثانیه است که این امر بیانگر کمبود حدود سه مترمکعب در ثانیه است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بزرگترین چالش پیش روی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان نبود تعادل میان عرضه و تقاضای آب است، گفت: نبود تعادل میان عرضه و تقاضای آب در پیک مصرف یکی از چالش‌های اساسی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان افزود: در این زمینه توسعه شبکه هوشمند توزیع آب در ۱۰ شهر بزرگ استان، توسعه ۴۷۲ سامانه پایش فشارشبکه درسطح استان، تکمیل سامانه تله متری خطوط انتقال آب، توسعه سیستم تله متری شبکه توزیع آب در شهرهای بزرگ استان، تهیه نرم افزار مدیریت هوشمند شبکه و ایجاد زیر ساختهای مخابراتی برای استقرار و توسعه شبکه هوشمند در سطح استان از جمله راهکارهایی بوده که به منظور غلبه بر چالش کم آب در استان در دستور کار قرار گرفت.

امینی با اشاره به کنترل و مانیتورینگ تاسیسات آبرسانی اصفهان بزرگ، اعلام کرد: شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان هم اکنون تأمین آب شرب ۹۳ شهر و ۳۰۰ روستا را به عهده دارد این در حالی‌ است که در سال‌های اخیر محدودیت منابع آبی مسئولان امر را در تأمین آب شرب مشترکان در اقصی نقاط استان را با چالش‌هایی مواجه کرده است بدین ترتیب ارتقاء ۶۸ ایستگاه سیستم تله متری تاسیسات آبرسانی به منظور توزیع عادلانه آب درشهرهای تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ عملیاتی شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان افزود: ۱۲۶ باب شیرخانه بر خطوط انتقال آب و نیز ۶۰ ایستگاه دارای قابلیت مانیتورینگ و صدور فرمان مرکزی همچنین کنترل و مانیتورینگ تاسیسات آبرسانی اصهان بزرگ در واحد ۱۲۲ استان از جمله مواردی هست که پیرامون تأمین آب شرب پایدار مشترکان در سطح استان مد نظر قرار گرفته است.

وی از احداث ۲۰۰ حوضچه کنترل فشار شبکه توزیع آب شهر اصفهان خبر داد و اظهار کرد: در راستای برخورداری مشترکان از فشار یکسان آب در شهر اصفهان ۲۰۰ حوضچه کنترل فشار بر شبکه توزیع احداث شد همچنین در این زمینه ۲۲ زون در طرح زون بندی شبکه آب شهر اصفهان تهیه و اجرا شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه علاوه بر کنترل کمی شبکه توزیع آب شرب از طریق هوشمند سازی شبکه، چگونگی کیفیت آب شرب نیز با حساسیت ویژه‌ای دنبال می‌شود، خاطر نشان کرد: علاوه براینکه دستگاه‌های نظارتی همچون شبکه بهداشت کیفیت آب شرب اصفهان را بررسی می‌کنند، همه روزه کیفیت آب شرب با استقرار ایستگاه‌های کنترل کیفی در نقاط مختلف استان چهار پارامتر اساسی آب از جمله کدورت، کلر باقیمانده، هدایت الکتریکی و PH مورد بررسی قرار می‌گیرد.   

کد خبر 364572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.