جوانان سرخ در تونل وحشت یوزهای ایران

موعد فینال دوم از راه رسید؛ کی‌روش که از تک تک دیدارهای شاگردانش در جام ملت‌های آسیا به مثابه یک فینال یاد کرده، امروز یوزهای ایرانی را به مصاف جنگجویان ویتنام می‌فرستد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پسران ایران که در نخستین دیدار خود مقابل یمن با زدن پنج گل شروع طوفانی در این مسابقات داشتند و برای رسیدن به قهرمانی نیز مدعی هستند در حالی باید مقابل تیم ویتنام صف آرایی کنند که حریف آن‌ها بازی نخست خود را مقابل تیم عراق به‌رغم شایستگی، واگذار کرد.

شاگردان هانگ سئو پارک، سرمربی اهل کره جنوبی تیم ویتنام در دیدار مقابل عراق به نحوی جسورانه بازی کردند که موجب تعجب کارشناسان شدند؛ تیمی که در مصاف با عراق دو بار از حریف سرسختش پیش افتاد، ولی در نهایت به دلیل نداشتن تجربه کافی، سه امتیاز حساس بازی را از دست داد.  

این تیم در سال ۲۰۱۸ به مصاف کره شمالی، فیلیپین، مالزی، کامبوج، میانمار، اردن و لائوس رفت و طعم شکست را نچشید که این برای سرخپوشان ویتنامی رکورد فوق‌العاده‌ای است. از طرفی بهترین مقام‌های این تیم در جام ملت‌های آسیا با عنوان ویتنام جنوبی دو مقام چهارمی در سال‌های ۱۹۵۶ و ۱۹۶۰ میلادی است.

موضوعی که عمده رسانه‌ها بر روی آن اتفاق نظر دارند این است که یکی از بارزترین ویژگی‌های ویتنام، جوان بودن آن‌هاست. جوانانی که البته حضور در دو تورنمنت متوالی از آن‌ها بازیکنانی باتجربه ساخته است.

ویتنام با تیمی راهی مسابقات شده است که شاکله اصلی آن‌ها را جوانانی تشکیل می‌دهد که همراه با تیم ملی جوانان این کشور به جام‌جهانی ۲۰۱۷ کمتر از ۲۰ ساله‌ها راه پیدا کرده و قبل از آن هم در جام ملت‌های جوانان آسیا همراه با تیم ملی ایران رتبه سوم را به صورت مشترک به‌دست آوردند؛  از تیمی که به جام‌جهانی راه پیدا کرد هفت بازیکن در تیم فعلی حضور دارند. همین مسئله باعث شده تا ویتنام یکی از جوان‌ترین تیم‌های حاضر در جام ملت‌های آسیا باشد.

این جوانی هم از ویتنام تیمی زهردار ساخته و هم البته تیمی که بعضی از اشتباهات ناشی از بی‌تجربگی گریبانش را در بدترین زمان‌ها می‌گیرد؛  نمونه آن بازی مقابل عراق است که یک اشتباه پشت محوطه جریمه، ضربه ایستگاهی را تقدیم عراقی‌ها کرد و آن‌ها با استفاده از همان اشتباه در دقایق پایانی سه امتیاز بازی را از آن خود کردند.

یکی دیگر از مشکلات ویتنام کوتاه بودن میانگین قد آن‌هاست؛  ویتنام با میانگین قدی ۱۷۵ سانتی‌متر، کوتاه‌ترین تیم جام به حساب می‌آید و این یکی از بزرگترین نقاط ضعف آن‌ها در این رقابت‌ها است.

شاید آن‌ها اگر کمی در قرعه، خوش‌شانس‌تر بودند و در گروهی آسان‌تر قرار می‌گرفتند، می‌توانستند شانس بیشتری برای صعود به‌عنوان تیم سوم برای خود قائل باشند؛  کاری که به‌خاطر دو بازی پیاپی با عراق و ایران برای آن‌ها سخت شده است.

اما در اردوگاه ایران، پا به توپ شدن علیرضا جهانبخش همراه با سایر بازیکنان تیم ملی ایران این نوید را می‌دهد که او از مصدومیت چند هفته‌ای سرانجام رهایی یافته و به احتمال زیاد سرمربی تیم ملی ولو، برای دقایقی از مهاجم باشگاه برایتون انگلیس در دیدار با ویتنام بهره خواهد برد و این موضوع می‌تواند هواداران ایران را به خاطر داشتن و آماده شدن این مهره کلیدی در دیدارهای مهم حذفی خشنود کند.

امروز -شنبه ۲۲ دی ماه- چشم همه ایران ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه از تلویزیون به ورزشگاه آل نهیان است؛  پیروزی در دومین فینال می‌تواند ما را با روحیه بزرگی برای نبرد انتقامی با عراق آماده کند.

کد خبر 364306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.