هدف اصلی رسیدن به جایگاه پایتختی کتاب جهان است

شهردار کاشان گفت: مسیر ترویج کتاب برای کاشان انتها ندارد و هدف اصلی رسیدن به جایگاه پایتختی کتاب جهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، سعید ابریشمی راد در نشست بررسی عملکرد چهارمین پایتخت کتاب ایران که با حضور معاون فرهنگی و مشاور وزیر ارشاد، برگزار شد، اظهار کرد: نخستین دغدغه‌ای که پس از کسب عنوان پایتخت کتاب ایران در ذهن‌ ما وجود داشت فرصت محدود یک ساله این میزبانی بود.

وی تشکیل دبیرخانه پایتخت کتاب را گامی برای استمرار جریان کتابخوانی دانست و اضافه کرد: مسیر ترویج کتاب برای کاشان انتها ندارد و تمام تلاش‌ خود را تا رسیدن به هدف اصلی که کسب عنوان پایتخت کتاب جهان است به کار می‌گیریم.

شهردار کاشان با تأکید بر اینکه کتابفروش‌ها دردمندترین قشر در مسئله کتاب و کتابخوانی هستند، تصریح کرد: کیفیت حضور ناشران و مردم در نمایشگاه کتاب کاشان بی نظیر و فوق العاده بود و این ظرفیت برای این خطه، وجود دارد که شاهد برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی به صورت سالانه باشد.

وی برگزاری نخستین جشنواره بین المللی کتاب کودک و نوجوان با موضوع آب به عنوان چالش دنیای امروز را یادآور شد و افزود: در قالب این جشنواره، نشاط به جامعه دانش‌آموزی تزریق شد و ۹۸ مدرسه به این رویداد فرهنگی پیوستند.

ابریشمی راد با بیان اینکه افتتاح گذرهای فرهنگ و هنر در سال پایتخت کتاب مایه امید در جامعه است، گفت: افزایش رونق این گذرها به عنوان یکی از سیاست‌های مدیریت شهری در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به ارایه تسهیلات به هنرمندان کاشانی برای راه اندازی کسب و کارهای فرهنگی از طریق  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: اجرای طرح‌های حمایتی کتاب نظیر ارایه بن خرید به ازای تحویل مواد بازیافتی می‌تواند نقش موثری در ارتقاء فرهنگ کتابخوانی داشته باشد.

شهردار کاشان از تجهیز کتابخانه‌ای مکان‌هایی نظیر بیمارستان، دادگستری و زندان به صورت گسترده خبر داد و افزود: همایش دو روزه‌ای با موضوع حمایت از مالکیت معنوی که به عنوان دغدغه مهم مولفان مطرح است، برگزار می‌شود.

کد خبر 364167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.