مرفه‌ترین پرستاران در کدام کشورهای جهان فعالیت دارند؟

پرستاری، یکی از شغل های پرطرفدار و البته درآمدزا در برخی از کشورهای جهان محسوب می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پرستارانی که اطلاعات آن‌ها در سازمان نظام پرستاری ثبت شده است (Registered nurses) می‌توانند در مکان‌های متنوع با چشم انداز شغلی عالی و در طیف وسیعی از زمینه‌های تخصصی خود مشغول فعالیت شده و در مقایسه با انتصاب شغلی در صنایع دیگر، حقوق و دستمزد بالایی نسبت به همتایان خود دریافت کنند. در این گزارش به معرفی کشورهایی که بهترین حقوق و مزایا را برای پرستاران در نظر می‌گیرند، می‌پردازیم و استانداردهای جهانی پرستاری  را در این رابطه مقایسه می‌کنیم.

لوکزامبورگ

لوکزامبورگ یک کشور کوچک در غرب اروپا است که بین بلژیک، آلمان و فرانسه قرار دارد و به عنوان یکی از کوچک‌ترین کشورهای مستقل در قاره اروپا شناخته شده است. خوشبختانه حقوق و مزایایی بسیار زیادی در این کشور به پرستاران اختصاص یافته است به گونه ای که دستمزد آن‌ها در هشت سال نخست فعالیت، حدود ۶۰ هزار دلار است و پس از این مدت، به ۱۲۵ هزار دلار می‌رسد. اما خبر نه چندان خوش برای علاقه مندان به حرفه پرستاری در این کشور این است که با توجه به مساحت کوچک لوکزامبورگ، یافتن شغل پرستاری در آن بسیار دشوار است. به گفته پایگاه "ec.europa.eu"، آخرین آمار نشان می‌دهد که به ازای هر ۱۰۰ هزار فرد بیمار میزان نرخ پرستار نسبت به بیمار (Nurse-to-patient ratio) در کشور  لوکزامبورگ هزار و ۱۷۲ پرستار است.

آمریکا

در کشور آمریکا حقوق پرستاران ثبت شده، بالای درآمد متوسط دیگر کشورها است، به گونه‌ای که هر یک از این پرستاران سالانه ۶۷ هزار و ۴۹۰ دلار حقوق دریافت می‌کنند و کمترین میزان حقوق پرستاران به ۴۵ هزار دلار در سال می‌رسد. همچنین درآمد حدود ۱۰ درصد از پرستاران نیز بیش از ۹۴ هزار دلار خواهد بود. جالب است بدانید که در میان ایالت‌های آمریکا، پرستاران کالیفرنیا به ویژه سانفرانسیسکو و  سن خوزه، بالاترین دستمزد را دارند. موضوع مهم اینکه متوسط جهانی نیروی پرستار به تعداد تخت ۵۶/۲ است که در کشور استرالیا، آمریکا و کانادا این میزان حدود ۷/۶ است و حتی در بعضی نقاط به ۷ هم می‌رسد و این میزان در سلامت بیماران بسیار تاثیرگذار است.

نروژ

در فهرست کشورهایی که بیشترین دستمزد را برای پرستاران خود در نظر می‌گیرند، کشور نروژ حرف سوم را می‌زند و از بهترین استاندارد زندگی در سطح جهان برخوردار است. میزان متوسط دستمزد پرستاران در این کشور سالانه ۵۰ هزار دلار است که برای پرستارن باتجربه به ۱۰۰ هزار دلار در سال نیز می‌رسد. افرادی که تمایل به کار پرستاری در نروژ  دارند به مدرک پرستاری عمومی نیاز دارند. جالب است بدانید که مراقبت های بهداشتی نروژ، توسط چهار فرد از مقامات منطقه‌ای تحت پوشش مناطق جنوب غربی، غرب، مرکزی و شمالی اداره می‌شود، به گونه‌ای که هر فرد مسئول بیمارستان‌های منطقه و استخدام کارشناسان مراقبت‌های بهداشتی  همان حوزه خواهد بود.

کانادا

کشور کانادا به دلیل سیستم مراقبت‌های جهانی سخاوتمندانه خود در جهان معروف است و در این کشور وظایف پرستاران به خوبی جبران می‌شود. پرستاران کانادایی بین ۴۸ هزار تا ۵۵ هزار دلار در سال درآمد دارند و حقوق برخی از آن‌ها به ۶۵ هزار دلار نیز می‌رسد که این میزان به تجربه و تخصص آن‌ها بستگی دارد. گزارشات حاکی از  ان است که مقصد اول برای پرستاران مهاجر، کشور کاناد است. دلیل این موضوع حقوق بالا و ساعت کاری پایین پرستاران در این کشور است. همچنین استرالیا، کشورهای اروپایی و آمریکا را می‌توان به عنوان مقاصد بعدی برای پرستاران در نظر گرفت. در این کشور پرستاران می توانند در بخش های متنوع شامل بخش تخصصی یک بیمارستان، بخش مراقبت از افراد سالخورده، بخش ارائه خدمات به بیمارانی که نیاز به مراقبت دائمی دارند مانند مبتلایان به اوتیسم، بخش نگهداری از بیماران خاص مانند مبتلایان به ایدز، پرستاری و مراقبت ها در کارگاه ها و صنایع و پرستار ویژه دانش آموزان فعالیت کنند.

استرالیا

در کشور استرالیا، درآمد متوسط پرستاران برای هر ساعت ۲۸ دلار برآورد شده است که این میزان متغیر است و با توجه به پیشینه شغلی افراد افزایش می‌یابد. همچنین پرستاران با سابقه کاری بیش از ۱۰ سال حدود ۶۰ هزار دلار در سال در آمد دارند و در بهترین بیمارستان‌های استرالیا مشغول کار هستند. افرادی که تمایل دارند در رشته پرستاری کشور استرالیا فعالیت کنند، باید استانداردهای ثبت اطلاعات خود را از سر بگذرانند و آزمون ارزیابی مهارت‌ها را نیز تکمیل کنند. در پایان باید یادآور شد از آنجا که پرستاری یکی از مشاغل خطیر و حساس جوامع است و در سلامت افراد نقش به سزایی دارد، تامین نیازهای پرستاران از یک سو و همدلی و ارتباط موثر پرستاران با بیماران از سوی دیگر در سلامت و بهبود بیماران، نقش به سزایی دارد.

گزارش از: لیلا شهبازی، خبرنگار ایمنا

کد خبر 364124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.