بازگشایی زاینده‌رود با تصویب وزارت نیرو

عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان اصفهان گفت: امروز مسئولان آب منطقه ای و سازمان جهاد کشاورزی وعده‌هایی برای حل مشکلات کشاورزان داده‌اند.

حسین محمدرضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در تجمع صبح امروز صنف کشاورزان، معاون شرکت آب منطقه‌ای اصفهان بازگشایی آب زاینده رود را در هفته اول بهمن ماه وعده داده است، اظهار کرد: امروز معاون آب منطقه ای اصفهان و قائم مقام جهاد کشاورزی استان اصفهان در تجمع کشاورزان اصفهان شرکت کردند؛ محل برگزاری این تجمع پل خواجو بود اما به دلیل اینکه برخی می‌خواستند از شرایط موجود سواستفاده کنند، از محل پل خواجو به مسجد گلزار خوراسگان تغییر کرد.

وی ادامه داد: معاونت شرکت آب منطقه‌ای اصفهان قول داد که اوائل بهمن ماه آب برای کشاورزان شرق اصفهان باز می شود که البته این وعده باید از سوی شورای هماهنگی زاینده رود و مسئولان وزارت نیرو تصویب شود.

محمدرضایی گفت: قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی اصفهان نیز برای توزیع یارانه‌ای بذر گندم به کشاورزان وعده هایی داد، زیرا کشاورزان برای خرید بذر پولی ندارند. هر چند میزان یارانه در نظر گرفته شده برای بذر گندم در حال حاضر مشخص نیست و جهاد کشاورزی با همکاری نظام صنف کشاورزی باید برای چگونگی اختصاص یارانه بذر گندم تدبیر کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان امروز در جمع کشاورزان اصفهان در مسجد گلزار خوراسگان اعلام کرد که با افزایش خروجی سد زاینده رود هفته اول بهمن ماه امسال آب به‌منظور تامین نیاز بخش کشاورزی در اصفهان جریان می یابد. براساس هماهنگی‌های انجام شده با تایید مسئولان وزارت نیرو تاریخ دقیق بازگشایی زاینده رود در روزهای آتی اعلام می‌شود.

ساسانی روز گذشته در آیین رونمایی از پوستر نخستین جشنواره داستانی آب با بیان این که میزان بارش ها امسال به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافته است، گفته بود که میزان بارش ها در ایستگاه شاخص زاینده رود واقع در "چلگرد"  تاکنون ۵۹۱ میلی متر بوده، در مدت مشابه سال گذشته ۱۱۹ میلی متر و در بلند مدت میزان بارش ها ۵۱۲ میلی متر بوده است.

وی همچنین اعلام کرده بود ذخیره کنونی سد زاینده رود ۱۵۰ میلیون متر مکعب است و وضعیت آب ذخیره شده در مخزن سد زاینده رود را غم انگیز خوانده بود. به گفته ساسانی میزان ورودی آب به سد زاینده رود  کمتر از ۲۰ مترمکعب بر ثانیه و همچنین خروجی سد زاینده رود ۱۱ مترمکعب بر ثانیه است.

کد خبر 364091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.