تاییدیه گذراندن دوره‌های مشاوره برای ثبت ازدواج ضروری است

سمیرم-مدیر شبکه بهداشت و درمان سمیرم گفت: همه زوج‌های جوان باید در دوره‌های مشاوره‌ای که در شهرستان برگزار می‌شود، شرکت کنندچراکه تاییدیه و گواهی این دوره‌ها برای ثبت ازدواج لازم است.

علی اصغر صبوحی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم، با بیان اینکه موضوع مشاوره‌های پیش از ازدواج تاکنون تنها وظیفه شبکه بهداشت بوده است، اظهار کرد: بعد از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی این موضوع تغییر کرده و چهار نهاد بهزیستی، تبلیغات اسلامی، قوه قضاییه و دانشگاه علوم پزشکی موظف به اجرای این طرح در مراکز مشاوره قبل از ازدواج شدند.

وی با اشاره به اهمیت مشاوره برای ازدواج خاطرنشان کرد: هر زوج جوان بعد از انجام آزمایش‌های اولیه مانند تالاسمی و ژنتیک باید با مراجعه به این مرکز دوره فشره شش ساعته قبل از ازواج را گذرانده و بعد از دریافت گواهی و تاییدیه از طرف مراکز آموزش پیش از ازدواج بتوانند نسبت به عقد اقدام کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سمیرم تصریح کرد: زوج‌هایی که در حال حاضر عقد یا عروسی نیز کرده‌اند می‌تواند در این دوره‌ها شرکت کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه این دوره‌ها به صورت رایگان برای زوج های جوان برگزار می‌شود، عنوان کرد: مشاور و کارشناس دادگستری این شهرستان در این مرکز مشاوره حضور خواهند داشت تا به سوالات زوجین در رابطه با مسائل حقوقی و قضایی پاسخ دهند و همچنین موضوعات مورد نیاز را به آن‌ها گوشزد کنند.

صبوحی افزود: مسایل و موضوع‌های اخلاقی، دینی و روانشناسی نیز بر عهده کارشناسان و مشاوران بهزیستی و سازمان تبلیغات اسلامی است.

به گزارش ایمنا، شهرستان سمیرم در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.

کد خبر 364027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.