بازداشت مدیرکل و ۵ کارمند میراث قزوین به کجا رسید؟

دادستان عمومی و انقلاب قزوین از آزاد شدن چهار متهم بازداشت شده در پرونده اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با تبدیل قرار بازداشت موقت و تودیع وثیقه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دربرخی شنیده‌ها گفته می‌شد که تعدادی از مسئولان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین در پی مرمت و تعمیر یکی از بناهای تاریخی، برخی عتیقه‌های موجود را در منازل خود پنهان کرده بودند،‌ از این رو سازمان بازرسی کشور درصدد پاسخ‌خواهی از مدیرکل میراث فرهنگی قزوین برآمده است.

تمام این صحبت‌ها درحالی مطرح می‌شود که محمد قاسمی (دادستان عمومی و انقلاب قزوین) گفته است: برخی از کارکنان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین به عنوان متهم توسط دستگاه‌های نظارتی از چندین ماه قبل تحت نظر بوده‌اند.

به گفته او، تبانی در معاملات دولتی، تضییع حقوق بیت‌المال و جعل اسناد دولتی ازجمله اتهاماتی است که به این افراد زده شده است. متهمان پرونده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین، ۶ نفر هستند که از ماه‌ها پیش تحت مراقبت دستگاه های نظارتی قرار داشتند.

محمد قاسمی دادستان استان قزوین در خصوص صدور قرار وثیقه برای متهمان پرونده اداره کل میراث فرهنگی قزوین گفت: همانطور که رئیس کل دادگستری استان قزوین در اخبار قبلی اعلام کرد در صورت تکمیل تحقیقات مقدماتی طبق مقررات قانونی نسبت به صدور قرار تامین مناسب برای متهمان بازداشت شده، اقدام خواهد شد به همین دلیل بازپرس پرونده پس از تحقیق، تفهیم اتهام و اخذ دفاعیات متهمان، نسبت به فک قرار قبلی و تبدیل آن به قرار وثیقه اقدام کرد که متهمان پس از تودیع وثیقه آزاد شدند.

وی افزود: برای دو نفر از مدیران قرار نظارت قضایی مبنی بر عدم حضور ایشان در محل کار صادر شده است.

دادستان مرکز استان قزوین ادامه داد: حسب گزارش اداره کل بازرسی استان قزوین در این پرونده برخی از مدیران اداره کل میراث فرهنگی قزوین و افرادی خارج از اداره به اتهامات تضییع حقوق بیت المال، مداخله و تبانی در معاملات دولتی، جعل سند، اختلاس و ارتشاء از سوی دادسرای قزوین تحت تعقیب قرار گرفته‌اند و پرونده هنوز در مراحل ابتدایی است و تحقیقات بدون وقفه ادامه دارد.

موج بازداشت مدیران سازمان میراث فرهنگی طی روزهای اخیر منجر به دستگیری تعدادی از کارمندان این سازمان در استان‌های مختلف کشور شده است. در حالی که اتهام‌های این بازداشت شدگان سنگین و گاهی در تناقض جدی با سمت آنهاست، مدیران ارشد سازمان میراث فرهنگی در برابر این بازداشت‌ها سکوت کرده‌اند.

اخیرا دو نفر از کارکنان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان به علت برخی تخلفات بازداشت شده‌اند اما جزئیات بیشتر این خبر هنوز اعلام نشده است. دو روز قبل، طی حکمی از سوی مونسان، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور ؛ "مهدی جمال" بعنوان"  سرپرست جدید اداره کل میراث فرهنگی؛ صنایع دستی و گردشگری استان سمنان" منصوب شد.

کد خبر 363889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.