تشکیل «ستاد» به تأمین اعتبار برای زاینده رود کمک می کند

نماینده شاهین شهر، میمه و برخوار گفت: ستاد احیای زاینده رود مطالعاتی در زمینه آب شرب، مشکلات کشاورزی و زیست محیطی انجام می‌دهد، اعتبارات لازم را پیش بینی می‌کند و در فهرست بودجه کشور قرار می دهد.

حسینعلی حاجی دلیلگانی در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون روند تشکیل ستاد احیای زایندرود اظهار کرد: نمایندگان استان در ماه گذشته به دلیل اینکه پیگیری های خود را جهت تشکیل ستاد احیای زاینده رود بی نتیجه دیدند، استعفا دادند و حدود یک هفته در صحنه علنی مجلس حاظر نشدند.

وی افزود: در نتیجه تقاضا نامه ای که به امضای ۱۹ نماینده استان رسیده بود، تقدیم رییس مجلس شد و آقای لاریجانی نیز این نامه را به رییس جمهور تحویل دادند.

دلیگانی خاطر نشان کرد: بعد از دریافت این نامه آقای روحانی دستور تشکیل ستاد احیای زاینده رود را دادند تا متن مصوبه نوشته و در هیئت دولت مطرح شود.

نماینده شاهین شهر، میمه و برخوار افزود: شامگاه یکشنبه- ۱۶ دیماه- با خبر شدیم که کلیات و اصل موضوع «تشکیل ستاد احیای زاینده رود» به تصویب دولت رسیده است و جزییات آن نیز در جلسات بعدی هیئت دولت به تصویب می‌رسد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: عملکرد این ستاد که بنا بر پیشنهاد نمایندگان استان تشکیل شده است، همچون «ستاد احیای دریاچه ارومیه» خواهد بود؛ مسئولیت آن با معاون اول رییس جمهور  است و با عضویت سازمان‌های مرتبط تشکیل می‌شود.

دلیگانی تصریح کرد: ستاد احیای زاینده رود مطالعاتی در زمینه آب شرب، مشکلات کشاورزی و زیست محیطی انجام می‌دهد، اعتبارات لازم را پیش بینی می‌کند و در فهرست بودجه کشور قرار می دهد.

کد خبر 363832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.