آماده‌سازی ۳۰ نیروی امدادی در شهرضا

شهرضا – فرماندار شهرضا از برگزاری مانور لحظه صفر، با مشارکت ۳۰ نیروی امدادی در این شهرستان خبر داد.

علی‌اصغر رفیعی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، با تأکید بر ضرورت حفظ آمادگی نیروهای امدادی برای مقابله با حوادث غیرمترقبه، تصریح کرد: یکی از روش‌های ایجاد و حفظ این آمادگی، برگزاری مانور لحظه صفر باهدف ارزیابی میزان آمادگی و توان عملیاتی و امنیتی دستگاه‌های عضو شورای مدیریت بحران است.

وی از برگزاری مانور لحظه صفر، با مشارکت ۳۰ نیروی امدادی در این شهرستان خبر داد و افزود: در این مانور دستگاه‌های امدادی و اجرایی عضو ستاد مدیریت بحران شهرضا به فاصله ۱۰ دقیقه پس از اعلام وضعیت قرمز در محل حاضر شدند.

فرماندار شهرضا ادامه داد: هر یک از دستگاه‌های امدادی آتش‌نشانی، هلال احمر، اورژانس ۱۱۵، شبکه بهداشت و درمان و ادارات راه و شهرسازی، صنعت معدن تجارت، شرکت گاز، آب و فاضلاب روستایی و شهری، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و بنیاد مسکن با دو تیم سه نفره در این مانور حضور داشتند.

رفیعی‌نژاد یادآور شد: سرعت عمل تیم‌های امدادی در زمان بروز حوادث و سوانح طبیعی و با منشأ انسانی، از مهمترین فاکتورهای کاهش تلفات جانی و خسارات مالی است.

وی با بیان اینکه موقعیت جغرافیایی شهرضا ضرورت آمادگی نیروهای امداد و نجات را افزایش داده است، اظهار کرد: برگزاری دوره‌های آموزش اطفاء حریق و مدیریت بحران، نقش مؤثری در سازماندهی این نیروها دارد.

به گزارش ایمنا، مانور لحظه صفر شهرضا، امروز یکشنبه در کیلومتر ۱۲ جاده شهرضا – سمیرم، برگزار شد.

کد خبر 363808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.