بیماری‌های قلبی؛ نخستین عامل مرگ در شهرضا

شهرضا – مسئول آمار شبکه بهداشت و درمان شهرضا گفت: بر اساس اطلاعات آماری، بیماری‌های قلبی مهمترین علت مرگ در شهرستان است.

رؤیا رهیده در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا با بیان اینکه به دست آوردن آمار دقیق جمعیتی در حوزه  بهداشت و درمان یکی از مهمترین کارکردهای شبکه بهداشت و درمان است، تصریح کرد: این آمار با همکاری شهرداری و شبکه بهداشتی و درمانی دریافت و ثبت می‌شود.

وی با بیان این‌که از سال ۱۳۸۲ تاکنون نرم‌افزار کشوری ثبت فوت ایجاد شده است، افزود: تا پیش از این زمان، ثبت آمار به روش دستی یا با استفاده از سامانه‌هایی انجام می‌شد که به اندازه سامانه‌های فعلی دقت نداشت.

مسئول واحد آمار شبکه بهداشت و درمان شهرضا با بیان اینکه یکی از روش‌های ثبت آمار جمعیتی صدور گواهی‌های فوت است، خاطرنشان کرد: همه این گواهی‌ها و جوازهای دفن هر ماه پس از صدور از طرف شهرداری در سامانه فوت شبکه بهداشت و درمان شهرضا ثبت می‌شود.

رهیده یادآور شد: براساس آمار، بیماری‌های قلبی و عروقی نخستین علت مرگ و میر در شهرضا است و پس از آن تصادفات و بیماری‌های تنفسی در ردیف‌های بعدی قرار دارند.

وی از تشکیل کمیته تخصصی مرگ در این شهرستان خبر داد و افزود: در کمیته تخصصی میانسالان، علت مرگ افراد در سنین ۳۰ تا ۷۰ سال که جمعیت فعال جامعه محسوب می‌شوند، بررسی می‌شود.

مسئول واحد آمار شبکه بهداشت و درمان شهرضا خاطرنشان کرد: ثبت و بررسی دقیق آمار جمعیتی با رویکر بهداشتی و درمانی، امکان شناسایی مهمترین علل مرگ، میزان مرده‌زایی نوزادان یا تولد نوزادان با اختلالات ژنتیکی و مادرزادی و همچنین نتیجه اجرای طرح‌های بهداشتی مانند ایراپن را مشخص می‌کند.

کد خبر 363805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.