کارت ملی هوشمند، شاه‌کلید تحقق دولت الکترونیک

شهرضا – معاون سیاسی امنیتی فرمانداری شهرضا گفت: صدور کارت ملی هوشمند، مهمترین اقدام برای ارایه خدمات و تحقق دولت الکترونیک است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، محمدحسین داراب عصر امروز (یکشنبه) در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی این شهرستان، خاطرنشان کرد: ثبت الکترونیک اسناد و اطلاعات در کشور، یکی از مهمترین دستاوردها برای ارایه خدمات بهینه به روش هوشمند به شهروندان است.

وی با بیان اینکه صدور کارت ملی هوشمند، مهمترین اقدام برای ارایه خدمات و تحقق دولت الکترونیک است، اظهار کرد: راهبرد دولت برای کاستن از موارد خطا در ثبت داده‌های هویتی و به دست آورد آمار دقیق جمعیتی، به صدور این کارت‌ها منجر شده ست.

داراب با اشاره به صدور ۹۶ هزار کارت ملی هوشمند در این شهرستان، یادآور شد: بی‌توجهی برخی از شهرودان برای مراجعه به مراکز ثبت نام کارت ملی هوشمند، مشکلات زیادی را در آینده برای این گروه از شهروندان و مسئولان ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای ثبت‌نام ۳۰ هزار شهروند فاقد کارت ملی هوشمند در شهرستان فراهم شده است، تأکید کرد: بهتر است این گروه از شهروندان، فرایند ثبت تقاضای خود را تا روزهای پایانی سال به تأخیر نیندازند.

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری شهرضا با اشاره به حذف ثبت دستی اطلاعات در آینده نزدیک، تصریح کرد: از ابتدای سال ۹۸، ارایه بسیاری از خدمات تنها براساس کارت‌های ملی هوشمند ممکن است.

داراب با اشاره به کاهش ۷.۴ درصدی آمار مرگ در این شهرستان در ۹ ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، تصریح کرد: این مسئله نشان‌دهنده موفقیت در اجرای طرح ایراپن و سایر اقدامات بهداشتی و درمانی است.

وی اظهار کرد: آمار متوازن جمعیتی و ثبت بدون تأخیر رویدادهای تولد و مرگ در شهرستان، یکی از مزیت‌های اداره ثبت احوال شهرضا است که آن را به مرکز اجرای پایلوت بسیاری از طرح‌ها در استان تبدیل کرده است.

کد خبر 363801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.