اظهارات وزیر خارجه انگلیس دخالت در امور داخلی یک کشور مستقل است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: اظهارات عجولانه و نادرست وزیر خارجه انگلیس علیه ایران گویای عدم اشراف کافی وی بوده و به نوعی مداخله در امور داخلی یک کشور مستقل است.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی نسبت به اظهارات مداخله جویانه و ناپسند وزیر امور خارجه انگلیس و بیان ادعاها و بکارگیری واژگان نابجا و غلط نسبت به ایران ابراز تاسف کرد و گفت: متاسفانه وزیر خارجه انگلیس طی روزهای اخیر در چند نوبت در خصوص موضوعی که اصولا ارتباطی به کشور متبوع وی ندارد، اظهاراتی عجولانه و نادرست مطرح کرده است که گویای عدم اشراف کافی ایشان به موضوع بوده و به نوعی مداخله در امور داخلی یک کشور مستقل است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: وزیر امور خارجه انگلیس به کارنامه دولت متبوعش در خاورمیانه در دهه‌ها و سال‌های اخیر نگاه و بررسی کند که سیاست‌ها و حمایت‌های دولت انگلیس از گروه‌های تروریستی و کشورهای متجاوز چه فجایع انسانی و بحران هایی را برای ملت های خاورمیانه رقم زده است.

وی خاطرنشان کرد: نگاهی به وضعیت اسفبار مردم یمن، سوریه، فلسطین و ... اعم از ویرانی های گسترده، بیماری، آوارگی و بی خانمانی، فقر و گرسنگی و فاجعه ای که بخصوص امروز در یمن توسط کشورهای متجاوز، بوجود آمده است نقش دولت متبوع آقای هانت و اقدامات کشورهایی که دریافت کننده میلیاردها دلار تسلیحات از انگلیس هستند و از همین تسلیحات برای دمیدن در آتش جنگ و نفرت و ویرانی در منطقه ما استفاده می کنند وضعیتی شرم آور و ننگین بوجود آورده است.

قاسمی تصریح کرد: این دولتها باید از حمایت های سیاسی از دولت های متجاوز به یمن و صدور تسلیحات کشتار آدمیان و فاجعه ای که در این کشور رخ داده است، شرمگین باشند.

قابل ذکر است که جرمی هانت وزیر خارجه انگلیس در اظهاراتی مداخله جویانه از ادامه زندان نازنین زاغری انتقاد کرده است.

کد خبر 363679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.