تلاش شبانه روزی راهداران موجب روانسازی تردد در جاده های کشور شد

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور که معاون وزیر راه و شهرسازی است، گفت: تلاش شبانه روزی راهداران در سه روز اخیر، روانسازی تردد در جاده ها را به دنبال داشت.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، عبدالهاشم حسن نیا عملیات راهداری زمستانی در روزهای اخیر را شامل رفع انسداد محورها، جلوگیری از یخ زدگی و لغزندگی، ایجاد تردد ایمن و روان در

محورهای آزادراهی، بزرگراهی، بین شهری و روستایی دانست.

در سه روز گذشته استان های تهران، البرز، مازندران، اصفهان، لرستان، مرکزی، گیلان، کردستان، قم، قزوین، زنجان، سمنان، فارس، خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری، اردبیل و آذربایجان غربی از بارش برف و کولاک متاثر بود.

از ابتدای بارش در این استان ها ۳ هزار و ۵۷۰ نیروی راهدار با ۲ هزار و ۳۲ دستگاه ماشین آلات توانستند ۶۹ هزار و ۹۹۶ کیلومتر را برف روبی کنند.

۳۲هزار و ۷۷۶تن شن و نمک و یکصد لیتر محلول یخ زدا مصرف و ۳۱۷ مقطع ریزش برداری شد.

در این مدت ۲۲۳ مسافر در راه مانده، اسکان یافتند و به ۶۳۲ دستگاه خودرو کمک شد.

رئیس پلیس راه کشور عصر امروز به گفت: اکنون در استان خراسان رضوی و خراسان شمالی بارش برف و باران ادامه دارد اما طبق اعلام سازمان هواشناسی کشور، بزودی این بارندگی قطع می شود.

پلیس راه کشور به رانندگان توصیه کرد از سفرهای غیرضروری خودداری کنند در صورت ورود به جاده، تجهیزات کامل، زنجیر چرخ و لباس گرم همراه داشته باشند.

هموطنان می توانند برای آگاهی از شرایط جوی اطلاعات مسیرها را از طریق تلفن ۱۲۰ یا ۸۸۲۵۵۵۵۵ دریافت کنند.

براساس اعلام کارشناس سازمان هواشناسی کشور، سامانه جدید بارشی از پس فردا (یکشنبه) وارد کشور می شود.

کد خبر 363576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.