ذائقه مردم را باید تغییر داد

شهردار کرمان گفت:باید برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری در شهر برگزار شود تا کم کم شهروندان به سطح شهر کشانده و ذائقه ها عوض شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمهران عالم‌زاده در حاشیه نخستین نمایشگاه ملی فناوری‌های نوین در روابط عمومی با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا، با بیان اینکه رفتن به سمت شهرهای شاد می‌تواند در دو حوزه رقم بخورد، اظهار کرد: در حوزه‌های معاونت فرهنگی، اجتماعی که باید رویکرد برنامه های شهرداری در حوزه‌های فرهنگی زیاد باشد و در محلات مختلف در مواقع مختلف به سمت برگزاری فعالیت‌های فرهنگی هنری حرکت کنند تا به بهانه های مختلف مردم به شهر کشانده شوند.

وی با بیان اینکه از هر رویداد و فعالیتی که در حوزه اجتماعی رخ می دهد استقبال می کنیم، ادامه داد: از نمایشگاه‌هایی که در حوزه‌های مختلف از جمله نمایشگاه فناوری‌های نوین در روابط عمومی برگزار می‌شود، حمایت می‌کنیم چراکه اعتقاد داریم به هر بهانه‌ای مردم از خانه‌های خود بیرون بیایند، شاد می‌شوند؛ در خانه نشستن زیاد، مردم را دچار افسردگی می‌کند؛ اگر شهروندان از خانه های خود بیرون آیند و با یکدیگر تعاملات اجتماعی داشته باشند، بخشی از دغدغه‌های رفتن به سوی شهری شاد رفع می‌شود.

شهردار کرمان افزود: لازمه ایجاد روحیه نشاط و شادابی در شهر آنست که شهروندان ماشین‌محوری را کنار بگذارند و به سمت پیاده‌محوری حرکت کنند که این موضوع محقق نمی شود مگر اینکه زمینه حضور مردم را در فضاهای شهری افزایش دهیم و برای این کار باید فضاهای پیاده‌راه و میادینی را طراحی کنیم  تا مردم در این مکان ها فقط به صورت پیاده حرکت کنند و در کنار آن فعالیت های فرهنگی و هنری را در حد هنرهای خیابانی در کنار آن ها  رقم بزنیم تا بتوانیم کم کم ذائقه مردم را تغییر دهیم.

عالم‌زاده گفت: بخشی از جامعه  با بخشی از هنر به دلیل پرداخت هزینه‌ها، بیگانه شده‌اند؛ به طور مثال هزینه رفتن به کنسرت را ندارد. به دنبال اخذ مجوز از شورای تأمین هستیم تا برنامه های موسیقی خاصی را با جمعیت زیاد برگزار کنیم تا شهروندانی که توانایی شرکت در این قبیل برنامه ها را ندارند هم بتوانند حضور یابند.

کد خبر 363513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.