بودجه سال ۹۸ شهرداری مشهد ۹ هزار میلیارد تومان است

عضو هیئت رییسه شورای شهر مشهدمقدس گفت: رقم منابع و مصارف برای ۴ ساله مدیریت پنجم شهر مشهد ۳۵ هزار میلیاردتومان بوده و بودجه سال ۹۸ درحدود ۹ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

به گزارش ایمنا، محمدحسین ودیعی ظهر امروز در حاشیه طرح چهارشنبه‌های پاسخگویی در جمع خبرنگاران اظهارکرد: خوشبختانه راه های ارتباطی بسیار متنوعی میان مدیریت شهری و مردم پیش‌بینی و تعریف شده که سامانه تلفنی ۱۳۷ راحت‌ترین و مناسب‌ترین راه دسترسی است چراکه شهروندان در هر ساعت از شبانه روز و هر شرایطی میتوانند ارتباط برقرار کنند.

وی با تاکید بر لزوم پاسخگویی و پیگیری سریع مسائل و مشکلات شهروندان که در سامانه ۱۳۷ ثبت می‌شود، گفت: بسیار خرسندیم که حس تعلق‌پذیری شهروندان نسبت به شهر افزایش یافته است و بسیاری از تلفن های امروز مربوط به مسائل عمومی و کلی شهر میشد که نشان از حساسیت شهروندان به موضوعات جامع شهر دارد.

عضو هیئت رییسه شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: فرهنگ مطالبه‌گری شهروندان باید تقویت شده و این مهم از طرق مختلف محقق شود؛ این مطالبه‌گری سبب می‌شود تا تصمیمات مدیریت شهری بیش از پیش مبتنی بر خواسته‌ها و نیازهای شهروندان باشد.

ودیعی با بیان اینکه برخی از شهروندان نسبت به حوزه وظایف مدیریت شهری اعم از شهرداری و شورای شهر آگاهی ندارند و برخی از مطالبات خارج از حیطه وظایف است، گفت: شنیدن صدای مردم سبب ایجاد اطمینان خاطر در شهروندان می‌شود که مسئولانشان نسبت به مشکلات شهروندان بی‌تفاوت نیستند؛ شهروندان باید توجه داشته باشند که اختیارات اعضای شورای و شهرداری در برخی از حوزهها محدود بوده و امکان پاسخگویی به تمامی شهروندان محیا نیست.

وی همچنین اشاره‌ای هم به آخرین وضعیت بودجه سال ۹۸ شهرداری مشهد داشت و در این خصوص اظهار کرد: بودجه ۹۸ کماکان در شهرداری درحال تدوین بوده و در اواخر ماه جاری به شورای شهر تقدیم خواهد شد.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد با بیان اینکه بودجهها در قالب برنامه عملیاتی ۱۴۰۰-۹۷ خواهد بود، تصریح کرد: رقم منابع و مصارف برای ۴ ساله مدیریت پنجم شهر مشهد ۳۵ هزار میلیاردتومان بوده که بودجه سال ۹۸ درحدود ۹ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

ودیعی اضافه کرد: لایحه بودجه ۹۸ شهرداری مشهد به منظور بررسی در کمیسیون های مختلف تا اواخر ماه جاری به شورای شهر ارائه می‌شود؛ بودجه ۹۸ در اسفندماه به جلسه علنی شورای شهر مشهد آورده خواهد شد.

کد خبر 363398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.