آغاز به کار نخستین نمایشگاه ملی "فناوری‌های نوین روابط عمومی"

نخستین نمایشگاه ملی "فناوری‌های نوین روابط عمومی" در کرمان با حضور مسئولان استانی و شهری و نیز مدیران روابط عمومی چند کلانشهر کشور افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا،‌ شهردار کرمان در این مراسم با بیان اینکه ارتباط مردم با دستگاه‌های حاکمیتی و نهادهای عمومی مناسب نیست، اظهار کرد: مردم از اقدامات دستگاه های حاکمیتی بی اطلاع یا کم اطلاع هستند و از سوی دیگر دستگاه‌ها و نهادها نیز از اقدامات یکدیگر اطلاعی ندارند.

سید مهران عالم‌زاده با بیان اینکه مجموع این موارد باعث انتقادات مهم شده و احساس می‌شود روابط عمومی‌ها کارایی و کارآمدی لازم را ندارند، افزود: با توجه به اینکه در قرن ارتباطات قرار داریم رسالت روابط عمومی باید تبیین شود. اطلاع‌یابی، اطلاع شناسی و در نهایت اطلاع رسانی وظیفه روابط عمومی‌ها است.

وی با بیان اینکه ساختار  روابط عمومی‌ها باید از حالت سنتی خارج شود، گفت: در روابط عمومی نوین به دنبال ایجاد ارتباط توسط تمام بخش‌های سازمان هستیم. همچنین در این ساختار باید اخلاق و مسائل حقوقی را سرلوحه کار قرار دهیم.

شهردار کرمان خاطرنشان کرد: با توجه به تنوع گوشی‌های هوشمند و فضای اینترنت و انواع شبکه‌های اجتماعی ضرورت دارد برای ساختن به سمت رویکرد نوین در روابط عمومی از هر نوع فن آوری در این حوزه استفاده کنیم تا زمینه تعامل و اطلاع رسانی دوطرفه بین نهاد و مردم ایجاد شود و روابط عمومی فضای اثرگذار و اثرپذیری را برای دستگاه‌ها فراهم کند.

عالم زاده اظهار کرد: شهرداری‌ قطعا یکی از دستگاه‌هایی است که در تمام حوزه‌ها از جمله ساخت و ساز، عمرانی، خدماتی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، بهداشتی و... باید کار کند و با تمامی اقشار جامعه در ابعاد مختلف سر و کار داشته باشد، بنابراین لازم است این نهاد ضریب نفوذ خود را میان مردم افزایش دهد و از نظرات آنها در اداره امور شهر بهره‌مند شود، این مهم محقق نخواهد شد مگر با ایجاد روابط عمومی‌ای که از فناوری‌های نوین استفاده کند.

به گزارش ایمنا، این نمایشگاه از ۱۲ دی‌ماه به مدت سه روز و در بازار موبایل کرمان برپا است.

کد خبر 363352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.