واردات مواد اولیه و قطعات تولید بدون ثبت سفارش مجاز شد

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران در بخشنامه ای به گمرکات سراسر کشور اعلام کرد: واردات مواد اولیه و قطعات مورد نیاز تولید به مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی بدون ثبت سفارش مجاز است.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی گمرک ایران؛ مهرداد جمال ارونقی در این بخشنامه فهرستی از سه‌هزار و ۲۴۳ ردیف تعرفه‌ ای که ورود آنها به مناطق آزاد تجاری- صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی نیازی به ارائه ثبت سفارش ندارد را به گمرکات سراسر کشور ابلاغ و اعلام کرد: به منظور تسهیل در فرآیند تولید داخلی در کشور، این واردات در چهارچوب فهرست اعلامی وزارت صمت براساس مقررات این مناطق نیاز به ثبت سفارش ندارد.

وی همچنین از اقدام اورژانسی گمرک برای تعیین تکلیف کالاهای انباشته شده در بنادر خبر داد و اعلام کرد: تیم فنی دفاتر ستادی گمرک به سرپرستی اینجانب از شنبه در بندر شهید رجایی مستقر می شود .و همراه با مدیران و معاونین دفاتر ستادی مشکلات و مسائل گمرک مذکور را مورد بررسی قرار خواهیم داد .

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران گفت: انتظار داریم صاحبان کالا و مراجعان هرگونه مشکلی در روند انجام تشریفات کالاهای خود در تمامی رویه های گمرکی دارند به اینجانب منعکس یا در گمرک مذکور حضور داشته باشند تا به این مشکلات رسیدگی، در صورت امکان نسبت به رفع مشکل و در غیر اینصورت نسبت به پیگیری آنها از مراجع ذی‌ربط اقدام شود.

کد خبر 363344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.