ترامپ: مشتاقانه منتظر دیدار با «کیم» هستم!

رییس جمهور آمریکا در یک پیام توییتری در واکنش به اعلام آمادگی «کیم جونگ اون» برای گفت‌وگو ، از اشتیاق خود برای دیدار با وی سخن گفت.

به گزارش ایمنا، در حالی که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در سخنرانی خود به مناسبت سال نو میلادی با ارسال یک پیام از آغاز روند سریعتر خلع سلاح هسته ای در صورت اقدام متقابل آمریکا خبر داد؛ «دونالد ترامپ»، رییس جمهور آمریکا در واکنش به این خبر از جانب کره شمالی، در یک پیام توییتری نوشت: «من مشتاقانه منتظر دیدار با رییس جمهور کیم هستم که به خوبی تشخیص می دهد کره شمالی از پتانسیل بزرگ اقتصادی برخوردار است».

گفتنی است که کیم جونگ اون در این پیام خطاب به ترامپ نوشت که اگر آمریکا «در مورد صبر و طاقت مردم کره شمالی دچار اشتباه محاسباتی شود، و به ما [کره شمالی] اعمال فشار کرده و به پیگیری تحریمها و اِعمال فشار بدون پایبندی به قول خود ادامه دهد، کره شمالی نیز گزینه ای به جز یافتن یک راه جدید برای حراست از حاکمیت خود نخواهد داشت».

هنوز مشخص نیست که مقصود رهبر کره شمالی از عبارت «راه جدید» چه بوده است.

گفتنی است که رهبران آمریکا و کره شمالی ژوئن گذشته در دیداری دوجانبه وعده دادند که در راستای خلع سلاح هسته ای فعالیت کرده و یک رژیم صلح آمیز «پایدار و باثبات» را بنا نهند؛ اما از آن زمان تاکنون، پیشرفتی در این مسیر حاصل نشده است.

منبع: مهر

کد خبر 363308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.