مدیریت کنارگذرهای شیراز هوشمند می شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: برای مقابله با بسته شدن کنارگذرهای این شهر هنگام طغیان رودخانه خشک و همچنین کنترل ظرفیت خودروها، برنامه مدیریت هوشمند این کنارگذرها در دستور کار شهرداری است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز ، دکتر مجتبی زوربخش با اشاره به اینکه در ساعت پرتردد در حوالی بازارانقلاب،پل حر، پل باغ صفا، و ... تراکم ترافیک در کنارگذرها ایجاد می شود، افزود: عمدتا حجم وسایل نقلیه ای که در طول روز در این معبر تردد می کنند بیش از ظرفیت کنارگذرها است که عملا این موضوع اصلی ترین عامل ترافیک در این معابر است.
معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: کنارگذرهای سطح شهر شیراز تا پایان نیمه اول سال 98 بطور کامل هوشمندسازی و در زمان طغیان رودخانه و یا تکمیل ظرفیت خودرویی با استفاده از سنسورهای هوشمند بطور خودکار مسدود می شود. برنامه ریزی با کمک پلیس راهور انجام شده که سیاست هایی اعمال و از ورود بیش از حد وسایل نقلیه به کنارگذرهای شیراز جلوگیری شود.
دکتر زوربخش خاطرنشان کرد: در حال حاضر سیستم نیمه هوشمندی در کنارگذرها به کارگیری شده که با دوربین های نظارتی اطلاعات ترافیکی جمع آوری و درباره وضعیت ترافیک این محل تصمیم گیری می شود. نیمه هوشمند سازی کنارگذرها در فاز اول صورت گرفته اما هوشمندسازی کامل و سنسور گذاری و استفاده از تکنولوژی و تجهیزات مورد نیاز در فاز دوم و حداکثر در شش ماه نخست سال 98 بطور کامل به اتمام می رسد و اجرایی خواهد شد.
وی اضافه کرد: با اجرای این طرح کنارگذرها بطور کامل هوشمندسازی می شود به گونه ای که در زمان طغیان رودخانه و یا تکمیل ظرفیت خودرویی کنارگذرها ،بصورت کاملا هوشمند ورودی های این معابر بوسیله درب ها و یا استفاده از چراغ قرمز مسدود خواهد شد. اگر از چراغ قرمز در ورودی های کنارگذرها در زمان تکمیل ظرفیت خودرویی استفاده شود چنانچه خودروهایی به این معابر ورود کنند با توجه به مشاهدات استخراجی از دوربین های نظارتی جریمه خواهند شد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز اظهار داشت: اکنون کنترل تردد وسایل نقلیه از طریق دوربین نظارت تصویری در کنارگذرها فعال است و حالت آب گرفتگی، انسداد و ... با استفاده از تابلوهای راهنمایی نشان داده می شود.
وی با اشاره به اینکه اگر رودخانه خشک در بارندگی کنونی و یا در زمستان پیش رو طغیان کند از طریق تابلوهای متغیر خبری در سطح شهر شیراز، مسدود شدن کنارگذرها اطلاع رسانی خواهد شد، بیان کرد: مسدود شدن کنار گذرها علیرغم اینکه از طریق 15 تابلو هوشمند سطح شهر شیراز اطلاع رسانی خواهد شد، به وسیله روابط عمومی شهرداری شیراز و رسانه ها نیز به اطلاع عموم شهروندان رسانده می شود. شهروندان در زمان بارندگی ها از سفرهای درون شهری غیرضروری اجتناب و در صورت لزوم از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

کد خبر 363287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.