نماینده سراوان به کسر از حقوق محکوم شد

عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان از صدور حکم محمد باسط درازهی خبر داد و گفت: نماینده مردم سراوان محکوم به تذکر شفاهی و کتبی به همراه درج در پرونده و کسر حقوق شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایمنا، علیرضا سلیمی در حاشیه نشست علنی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران درباره صدور حکم محمدباسط درازهی، نماینده مردم سراوان خاطرنشان کرد: هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان با تشکیل نشست، حکم نماینده مردم سراوان را صادر کرد.

این عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان افزود: این حکم در ۹ بند به تصویب رسید و مقرر شد براساس ماده ۶ قانون هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در این خصوص عمل شود. همچنین مقرر شد برای نماینده‌ای که فیلم جلسه غیرعلنی را ضبط و منتشر کرده است نیز ماده ۶ قانون نظارت بر رفتار نمایندگان اعمال شود.

سلیمی ادامه داد: به احتمال زیاد برای آقای درازهی فقط بند الف و ب حکم ماده ۶ اعمال شود یعنی تذکر شفاهی و کتبی به همراه درج در پرونده؛ البته کسر حقوق هم خواهد شد، اما این موضوع اثر زیادی ندارد و تذکر کتبی و درج در پرونده برای نماینده گران تمام خواهد شد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حق شکایت برای کارمند گمرک باقی بوده و می تواند در دادگستری شکایت کند که به وی اهانت شده است. آقای درازهی از هیئت نظارت تذکر کتبی دریافت کرده است و تذکر کتبی و درج در پرونده که بر مبنای سوء رفتار نماینده صادر می شود حکم سبکی نیست.

کد خبر 363235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.