اختصاص ۲۰۰ میلیون دلار اعتبار برای طرح‌های آبخیزداری

مدیرکل دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان جنگل‎ها، مراتع و آبخیزداری، از اختصاص ۲۰۰ میلیون دلار اعتبار برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در ۶۴۹ حوزه آبخیز کشور خبر داد.

به گزارش ایمنا، هوشنگ جزی مدیرکل دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان جنگل‎ها، مراتع و آبخیزداری کشور، در نشست با مدیران اداره کل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری در شهرکرد گفت: توسعه طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‎داری، زمینه‎ساز کاهش سیلاب‌ها، حفظ خاک، جلوگیری از هدر رفت آب، تقویت منابع زیرزمینی و افزایش دبی قنوات و چشمه‌ها با کنترل تبخیر و نفوذ آب می‌شود.

وی همچنین از اختصاص ۲۰۰ میلیون دلار اعتبار طی سال جاری و با عنایت مقام معظم رهبری از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری در ۶۴۹ حوزه آبخیز کشور خبر داد و افزود: تا کنون ۶۵ درصد این اعتبار به استان‌ها ابلاغ شده است.

جزی اضافه کرد: با این میزان اعتبار، عملیات آبخیزداری، مکانیکی و بیومکانیکی در ۸۰۰ هزار هکتار از اراضی کشور اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: توزیع اعتبارات این حوزه بر اساس شاخص‌هایی مانند خسارات ناشی از سیلاب، خشکسالی، دشت‌های بحرانی، فرسایش خاک و منابع آبی صورت گرفت.

جزی با بیان اینکه عملیات آبخیزداری و آبخوان‎داری در چهارمحال و بختیاری باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد گفت: ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح‌ها، و به منظور کنترل منابع آبی و تعذیه سفره‌های زیرزمینی در این استان اختصاص یافت.

به گفته وی؛ بر اساس انعقاد تفاهم نامه با استانداری چهارمحال و بختیاری، ۱۰۰ میلیارد ریال دیگر هم برای اجرای این طرح‌ها در استان اختصاص یافت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 363178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.