"نمایش استرالیا" در جشنواره تئاتر فجر

کارگردان نمایش استرالیا گفت: جشنواره تئاتر فجر یک برند در کشور است و خوشبختانه در سال‌های اخیر کیفیت آن در هر دوره رو به رشد بوده است و هدفمند برگزار می‌شود.

پیمان کریمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به حضور "تئاتر استرالیا" در سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر، اظهار کرد: روند کار من به گونه‌ای است که هیچ وقت اجرای یک تئاتر شبیه به هم نمی‌شود و با توجه به اینکه تئاتر استرالیا یک ماه در اصفهان روی صحنه رفت بازخوردهای متفاوتی از مخاطبان گرفتیم که من را وادار می‌کند در این اثر دست ببرم و برای اجرا در جشنواره تغییراتی اعمال کنم.

این کارگردان تئاتر با بیان اینکه جشنواره‌های استانی تئاتر به دلیل نبود حمایت و رغبت مدیران کل در اکثر استان‌ها شور گذشته را ندارد، افزود: نبود این شور و هیجان باعث شده است که گروه‌های تئاتر نیز رغبتی برای شرکت در جشنواره تئاتر نداشته باشند و گروه‌هایی که شرکت می‌کنند بلافاصله با یک سرخوردگی مواجه می‌شوند.

وی ادامه داد: در جشنواره استانی تئاتر پیشرفتی حاصل نشده است و نباید از مدیران تهران در این زمینه انتظار داشته باشیم بلکه باید در بین مدیران اداره‌های استان ضرورت بودن تئاتر احساس شود تا بتوانند در این باره به خوبی تصمیم بگیرند.

کریمی اضافه کرد: جشنواره تئاتر فجر یک برند در کشور است و خوشبختانه در سال‌های اخیر در هر دوره کیفیت آن رو به رشد بوده است و هدفمند برگزار می‌شود و با اضافه کردن بخش‌های تخصصی تنها به یک جشنواره خلاصه نمی‌شود بلکه به کلاس‌های آموزشی تبدیل شده است.

به گزارش ایمنا، نمایش "استرالیا" به کارگردانی پیمان کریمی و نمایش "دام" از اسماعیل موحدی از اصفهان به سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند راه یافتند این جشنواره از ۲۲ بهمن تا چهارم اسفند ماه برگزار خواهد شد.

کد خبر 363023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.