مردم به میدان آمدند تا سقیفه تکرار نشود

فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) گفت: در ٩ دی ماه ١٣٨٨ مردم از تمامی سرمایه‌های خود گذشتند و با نایب امام زمان تجدید میثاق کردند. مردم اموال و جان‌های خود را به معامله با خدا آوردند تا از تکرار واقعه سقیفه جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار سرتیپ پاسدار علی فضلی در مراسم بزرگداشت حماسه ۹ دی که امروز یکشنبه-نهم دی‌ماه- هم زمان با سراسر کشور در شهر اصفهان نیز برگزار شد، اظهار کرد: در تاریخ صدر اسلام آمده است با رحلت رسول مکرم اسلام(ص)، شورای سقیفه دنبال این بود که حق خلافت و امامت بر امت اسلامی را از حضرت علی(ع) و فرزندان معصوم او سلب کنند. براندازان در آن زمان به میدان آمدند تا حضرت علی(ع) را برای بیعت با خلیفه به مسجد ببرند که شهیده صدر اسلام، حضرت فاطمه(س) و امام حسن(ع) و امام حسین(ع) به در خانه های مردم رفتند و آنها را به بیعت با حضرت علی(ع) فرا خواندند.

فضلی افزود: در نهایت پس از گذشت پنج روز از دعوت، فقط یازده نفر برای بیعت با حضرت علی(ع) به میدان آمدند، مدتی نگذشت که دو نفر  از بیعت کنندگان نیز با حضرت بیعت شکستند و در مقابل امام ایستادند و جنگ هایی را بر حضرت تحمیل کردند؛ هر چند در آخر از غنائم و متاع های دنیوی نیز بی نصیب ماندند.

وی گفت: در ٩ دی ماه ١٣٨٨ مردم از تمامی سرمایه های خود گذشتند و با نایب امام زمان تجدید میثاق کردند. مردم اموال و جان های خود را به معامله با خدا آوردند تا از تکرار واقعه سقیفه جلوگیری کنند.

دشمن سعی داشت در یکی از پایه های اساسی انقلاب اختلال ایجاد کند

فضلی خاطر نشان کرد: در ٤٠ سال بعد از پیروزی  انقلاب، مردم در هر یک از عرصه‌های مجاهدت و مقاومت از یکدیگر سبقت گرفته اند؛ شاهد این روایت نیز ٢٤ هزار شهید گرانمایه استان اصفهان هستند.

 وی گفت: در انتخابات سال ٨٨ شاهد حضور گسترده و پرشکوه مردم غیور ایران بودیم، اما عده ای فتنه گر  و عناصر وابسته به غرب که از اول انقلاب با نقشه‌های شوم آن‌ها مواجه بودیم، بار دیگر با برنامه ریزی و سازماندهی دقیق، این انتخابات را به کام مردم تلخ کردند.

فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) افزود: این گروه سعی در ایجاد شکاف و فاصله در بین مردم داشتند؛ مردمی که امام(ره) فرمودند انقلاب بر سه پایه قرآن، عترت و مردم استوار است و دشمن سعی داشت در یک پایه اساسی این انقلاب اختلال ایجاد کند.

آشوب هشت ماهه در تهران به اندازه هشت سال دفاع‌ مقدس انرژی گرفت

فضلی خاطرنشان کرد: برخی وقتی آرا را به نفع خود ندیدند مردم را به خیابان فراخواندند و سرانجام روز ۲۵ خرداد به مراکز دولتی، پایگاه‌های بسیج و حوزه مقداد حمله کردند، ابتدا با سنگ‌پرانی تلاش می‌کنند وارد حوزه شوند و در نهایت که نمی‌توانند شروع به تیراندازی می‌کنند و در نهایت ۲۹ خرداد رهبر معظم انقلاب خطبه خواندند و همه مردم را به وحدت دعوت کردند، تصور بر این بود آن روز ختم همه مسائل، بیانات تعیین‌کننده رهبر معظم انقلاب باشد.

وی افزود: آشوب هشت ماهه در تهران به اندازه هشت سال دفاع‌ مقدس از نیروهای امنیتی انرژی گرفت، هر شب بیش از ۱۰۰ هزار بسیجی در هشت ماه شبانه‌روز تلاش کردند، قطعه‌ای دیگر همانند دفاع‌ مقدس رخ داد و مردم شریف در مسجد و مدارس بسیجیان را پشتیبانی می‌کردند، هر روز از یک مسیری عرصه را تنگ می‌کردند، تا شب تاسوعا و روز عاشورای حسینی از مظلومیت مردم سوء‌استفاده کرده و درگیری را به کف خیابان آوردند.

حضور مردم مانند آبی بود که روی آتش ریخته شد

فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع)خاطرنشان کرد: درود خدا بر مردمی که از ولی‌فقیه اطاعت کردند و در روز نهم دی‌ماه به میدان آمدند، حضور آنها مانند  آبی بود که روی آتش ریخته شد، اما نباید از دشمنی دشمنان غافل شویم؛ چرا که ممکن است فتنه‌های جدیدی را به بار آورند.

وی گفت: ۹ دی روزی برای خیزش امت بود، ۹ دی صدای لبیک یا حسین(ع) امت به آسمان رسید. از دشمنی دشمنان آمریکایی و همپیمانان آن‌ها نباید غفلت کنیم، رهبر معظم انقلاب در دیدار خانواده شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم بیاناتی را داشتند، ایشان فرمودند «ملت ایران بیداری خود را حفظ کنند و اینکه آمریکایی‌ها گفته‌اند چنان و چنین می‌کنم ممکن است فریب باشد.»

فضلی تاکید کرد: باید حواسمان را جمع کنیم و بیدار باشیم، ممکن است نقشه اصلی آن‌ها در سال ۹۸ باشد، توصیه من به همه جوانان این است که به دشمن فرصت ندهند. در سال ۹۶ به بهانه‌های گرانی و تورم فتنه کردند، این‌ها واقعیت است، اما مردم با آن‌ها مقابله و مواجهه کردند.

کد خبر 363015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.