خروج از مشکلات کشور نیازمند وحدت ملی است

تیران- رییس سابق شورای شهر تهران گفت: خروج از مشکلات کشور نیازمند وحدت ملی و ایجاد بستر برای مشارکت همه اقشار مردم است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از تیران، مهدی چمران در گردهمایی حماسه ۹ دی در آستان مقدس امامزاده احمد(ع) تیران با اشاره به توطئه‌های دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران اظهارکرد: توطئه دشمنان علیه نظام از گذشته تاکنون وجود داشته و تحریم نفتی از پیش از انقلاب در کشور ایران رخ داده است.

وی افزود: بزرگ نمایی مشکلات اشتباه است و اگرچه در حوزه اشتغال، اقتصاد و مسایل فرهنگی دچار مشکل و چالش‌های اساسی هستیم اما خروج از مشکلات کشور نیازمند وحدت ملی و ایجاد بستر برای مشارکت همه اقشار مردم است.

رییس سابق شورای شهر تهران ادامه‌داد: مقام‌معظم‌رهبری برای خروج از مشکلات توصیه‌کرده‌اند که هر کسی وظیفه خود را به درستی انجام دهد و این موضوع تنها برای مسئولان صادق نیست بلکه اگر یک راننده تاکسی، یک معلم، عضو شورای شهر و هر مسئول دیگر به خوبی وظیفه خود را انجام دهد فرصت برای خدمت به مردم بیش از پیش فراهم و مشکلات رفع می‌شود.

وی شناخت توطئه‌های دشمنان را برای خروج از مشکلات مهم خواند و خاطر نشان کرد: تفرقه توطئه دشمنان است و اگر مردم و مسئولان با همدیگر اختلاف سیاسی پیدا و اقدام به تخریب همدیگر کنند آنگاه فرصت برای دشمنان فراهم و اختلافات داخلی مانع از رفع مشکلات کشور و پیشرفت می‌شود.

چمران با بیان اینکه مردم نباید فریب بخورند، گفت: شناخت توطئه‌های دشمنان و هوشیاری مردم و مسئولان مانع از فریب خوردن آن‌ها می‌شود؛ شایعه پراکنی‌های در فضای مجازی یکی دیگر از توطئه‌های دشمنان برای ایجاد ناامیدی مردم نسبت به نظام و مسئولان کشور است.

وی با بیان اینکه دشمن در فضای مجازی همواره سعی بر تخریب شخصیت‌های مهم کشور دارد، افزود: تخریب مسئولان با نگاه سرقت، اختلاس و فرار از کشور باعث شده که مردم برخی از این مسائل را بپذیرند و نسبت به نظام بدبین شوند.

چمران با بیان اینکه اختلاف‌های سیاسی نباید برای دشمنان فرصت سازی کند، تصریح‌کرد: افراد پیرو خط امام(ره) و ولایت فقیه هیچ‌گاه با ایجاد تفرقه برای دشمنان فرصت سازی نمی‌کنند بلکه همواره سعی بر اتحاد دارند زیرا شیوه و توصیه بزرگان دین توصیه به وحدت و همگرایی بوده است.

وی به نبود عدالت اجتماعی در کشور اشاره کرد و گفت: تا عدالت اجتماعی واقعی اسلامی خیلی فاصله داریم اما باید برای آن تلاش کنیم و جلوی افراد سودجو گرفته شود. اختلاس و فسادها ناشی از آزادی های زیادی است که به برخی از افراد داده شده است.

رییس شورای شهر تهران در دوره چهارم حماسه نهم دی ماه را عمل کردن به وظیفه دانست و گفت: مردم در حماسه نهم دی ماه با عتقاد راسخ خود به نظام و اسلام جلوی دشمنان ایستادند و فتنه گران را شکست دادند و همین اعتقادهای مردمی فتنه را خاموش کرد.

وی یادآورشد: دشمنان در فتنه‌های مخملی سایر کشورها موفق شدند زیرا برخی کشورها مردمان آگاه، با بصریت و با اعتقاد راسخ مانند ملت ایران نداشتند و این فتنه اگر در کشورهای دیگر اتفاق افتاده بود حتما دشمنان موفق می‌شدند.

چمران اعتقاد به اسلام و آرمان‌های اسلامی را رمز موفقیت ملت ایران اعلام کرد و گفت: دشمنان به دنبال گرفتن این اعتقاد از مردم ایران است و برای این موضوع چهل سال تلاش کرده اما ناکام مانده است.

کد خبر 362959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.