رسانه‌ها سربازان بی ادعای حوزه فرهنگ هستند

گلپایگان- معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: رسانه‌ها سربازان بی ادعای حوزه فرهنگ هستند، ملاگ‌های شما فراتر از نگاه‌های اقتصادی است، رسانه‌ها نقش مهم و انکارناپذیری در ارتقاء سطح فرهنگ عمومی و تخصصی جامعه دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، اصغر مختاری امروز (شنبه) در نشست با خبرنگاران و رسانه‌های گلپایگان، اظهار کرد: از نظر اقتصادی شاید شغل‌های غیر خبرنگاری بهتر باشد، اما شغل خبرنگاری از لحاظ بعد فرهنگی اهمیت والایی دارد.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اهمیت فرهنگ تصریح کرد: باید همدلی و انسجام بین رسانه‌ها بیشترباشد، اگر وفاق و همدلی و صمیمیت بین رسانه‌ها نباشد به خودشان ضرر می‌رسد.

معاون امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: رسانه‌ها سربازان بی ادعای حوزه فرهنگ هستند، ملاک‌های آن ها فراتر از نگاه‌های اقتصادی است، رسانه‌ها نقش مهم و انکارناپذیری در ارتقاء سطح فرهنگ عمومی و تخصصی جامعه دارند.

مختاری تأکید کرد: هر گونه اتفاق مثبت یا منفی که در جامعه رخ می‌دهد خبرنگاران نقش تعیین کننده ای در اطلاع رسانی آن اتفاق دارند.

وی با بیان این‌که با توجه به شرایط اقتصادی کشور مطبوعات استان از نظر چاپ، نظم در انتشار و دیگر موارد فعالیت‌های خوبی انجام می‌دهد، اظهار کرد: گلپایگان از شهرستان‌های فعال استان در زمینه خبر است، اما باید با انسجام بیشتر همراه با فعالیت هدفمند این جایگاه بیش از گذشته  ارتقا یابد.

خبرنگاران بازوی توانمند ارشاد هستند

در ادامه مرضیه باقرصاد، رییس اداره مطبوعات و تبلیغات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: از لحاظ اقتصادی هر کمکی که بتوانم برای حوزه خبر انجام می‌دهم و در این زمینه مرکز استان و شهرستان‌ها تفاوت ندارد.

وی افزود: برخی شهرستان‌ها نشریه ندارند، برخی نشریه دارند، اما فعال نیستند، شهرستان مبارکه، کاشان و گلپایگان دو نشریه فعال دارند که به موقع چاپ می‌شود و از این لحاظ گلپایگان در استان شاخص است.

باقرصاد گفت: انرژی‌های را صرف هبستگی کنید، خبرنگاران بازوی توانمند ارشاد هستند و ارشاد در کنار خبرنگاران است، برخی رسالت مطبوعاتی را کنار گذاشتند و ایجاد اختلاف می‌کنند، مردم توقع شان رسالت خبرنگاری است.

در ادامه سعید ضایطی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان اظهار کرد: اکنون در شهرستان گلپایگان ۱۶ نفر خبرنگار و مدیر مسؤول، دو هفته نامه، یک فصلنامه و یک پایگاه خبری  فعالیت دارند​.

وی گفت: حمایت و رفع نیازها و مشکلات خبرنگاران و مطبوعات این شهرستان از وظایف اداره فرهنگ و ارشاد است.

کد خبر 362958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.