خاورمیانه، منطقه‌ای ناامن برای نیروهای آمریکایی است

شهرضا – امام جمعه شهرضا گفت: خاورمیانه منطقه‌ای ناامن برای نیروهای آمریکایی است، زیرا مردم کشورهای منطقه به کارشکنی و اقدامات خبیثانه نظامیان و رهبران این کشور پی برده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حجت‌الاسلام سیف‌الله یعقوبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهرستان که در مسجد و حسینه صدیقه‌طاهره‌(س) برگزار شد، با تأکید بر ضرورت تذکیه اخلاق، اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص)، الگوی مکارم اخلاق و صفات پسندیده انسانی بودند و مسلمانان به عنوان پیروان ایشان، باید بیش از دیگران در فراگیری مکارم اخلاق و عمل به آن بکوشند.

وی ادامه داد: متأسفانه اخلاق بد و برخوردهای ناشایست در جامعه فراگیر شده است، در حالی که اخلاق نامناسب، شخصیت و جایگاه اجتماعی افراد را تضعیف می‌کند. کسانی که در نماز جمعه شرکت می‌کنند، در واقع آبروی دین و قرآن را حفظ می‌کنند، عمل این افراد باید الگویی برای سایرین باشد.

امام جمعه شهرضا با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) درباره اهمیت نماز جمعه، خاطرنشان کرد: نماز جمعه یک نماز عادی نیست، ملت مسلمان ایران باید این سنگر ایمان و اعتقاد را حفظ کنند. رهبر معظم نقلاب نیز بارها بر ضرورت حضور در نماز جمعه به عنوان مهمترین پایگاه دینی و محلی که دل‌های مسلمان را محکم و ایمان‌ آن‌ها را تقویت می‌کنند، تأکید فرمودند.

وی با اشاره به رحلت آیت‌الله شاهرودی، اظهار کرد: ایشان شخصیت علمی برجسته، عالمی وارسته و انقلابی بودند که در مورد توجه همه علما قرار داشتند.

حجت‌الاسلام یعقوبی اضافه کرد: آیت‌الله شاهرودی در موقعیت‌های مختلف، یار و یاور امام(ره) و رهبری بودند و در دوران مختلف مدیریتی، به ویژه در زمان ریاست بر قوه قضایه، کارنمه درخشانی از خود به یادگار گذاشتند.

وی با بیان اینکه همه وظیفه دارند از حوزه‌های علمیه حمایت کنند، تأکید کرد: اعتقادات دینی ما در طول تاریخ به وسیله حوزه‌های علمیه، علما و وعّاظ حفظ شده است و دشمن در حال حاضر، روحاینت را هدف تهاجم فرهنگی و شبهات خود قرار داده است تا اعتماد مردم را نسبت به جامعه روحانیت سلب کند، اما مانند همیشه شکست می‌خورد.

امام جمعه شهرضا با اشاره به کشته شدن جمعی از دانشجویان در حادثه واژگونی اتوبوس، تصریح کرد: مسئولان باید در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب برای رفع مشکلات تلاش کنند، حتما نباید حادثه‌ای رخ دهد تا برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی یا هواپیمایی اقدام شود.

حجت‌الاسلام یعقوبی با بیان اینکه هرکس مسئولیتی دارد باید به مردم خدمت کند و اجازه ندهد چنین رویدادهایی تکرار شود، خاطرنشان کرد: فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی که در بسیاری از مناطق دیده می‌شود باید برطرف شود، زیرا جان مردم در معرض خطر قرار دارد.

وی با اشاره به در پیش بودن واقعه ۹ دی، یادآور شد: دشمن در آن واقعه، تخریب جایگاه رهبری نظام را هدف قرار داد، اما هوشیاری مردم دسیسه آنان را ناکام گذاشت.

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه مردم همواره در صحنه دفاع از انقلاب حاضر بودند، تأکید کرد: ۹ دی، به عنوان روز حمایت از ولی فقیه و رهبر جامعه در تاریخ ثبت شد.

حجت‌الاسلام یعقوبی با بیان اینکه اتحاد و همبستگی رمز غلبه بر مشکلات است، اظهار کرد: باید به فقرا و نیازمندان جامعه رسیدگی شود، زیرا تداوم انقلاب به دلیل کارهای خیری از این نوع بوده است.

وی گفت: امام راحل(ره) همراه بر ضرورت حمایت از فقرا و نیازمندان تأکید می‌کردند، زیرا حمایت از مستضعفان یکی از ارکان اصلی انقلاب بوده است.

حجت‌الاسلام یعقوبی با اشاره به اظهارات مقمات آمریکایی مبنی بر حفظ پایگاه‌های نظامی این کشور در عراق برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: همه مسئولان و علمای عراق بر ضرورت خروج نیروهای آمریکایی از این کشور تأکید کرده‌اند.

کد خبر 362856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.