تجلیل از باسابقه‌ترین مرد دانشگاه آزاد

اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان با حضور در منزل احمدعلی فروغی، از چهره ماندگار پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی و باسابقه‌ترین مرد دانشگاه آزاد تجلیل کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تجلیل از چهره‌های ماندگار و مفاخر شهری از مهم‌ترین برنامه‌های در دستور کار مدیریت شهری است که هر روز، هر شب و یا هر هفته دنبال می‌شود.

این بار قرعه قدردانی به نام احمد علی فروغی ابری، موسس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان افتاد. مردی که در زمان‌های سخت و در امکانات محدود همواره دغدغه پیشرفت شهرش را داشته است و چنان احساس مسئولیت نسبت به زادگاه خود داشته که گویی تک تک همشهریان فرزندانش هستند؛ از جان، مال و وقتش برای ترقی و رشد فرزندان سرزمینش بدون ادعا گذشت  و انتظاری نیز برای دریافت بازخورد مادی نداشت.

دکتر احمدعلی فروغی، زاده سال ۱۳۲۰ در اصفهان است؛ در سن ۲۰ سالگی خاک خوردن پای تخته کلاس درس را آغاز کرد و هنوز هم خود را معلم می‌داند و به این شغل افتخار می‌کند.

او در سال ۱۳۶۶ با پیشنهاد مسئولان و مقامات استان به تأسیس دانشگاه آزاد خوارسگان همت گماشت و ۲۹ سال به عنوان با سابقه‌ترین رییس دانشگاه آزاد اسلامی خدمت کرد و در سال ۱۳۹۵ استعفای خود را  از مسئولیت این دانشگاه اعلام و با موافقت با استعفای وی مدیر جدیدی برای این دانشگاه انتخاب شد.

دانشجویان را فرزندانم می‌دانستم

دکتر فروغی در دیدار با جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در منزل شخصی‌اش به رفتارش با دانشجویان در دوران ریاست  دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوارسگان اشاره کرد: "در زمانی که رییس دانشگاه آزاد خوراسگان بودم دانشجویان با من همراه و من هم همراه با آن‌ها بودم که به نظرم نحوه صحیح ارتباط میان رییس دانشگاه و دانشجو نیز همین فضای صمیمی و تنگاتنگ است من به شدت مخالف ایجاد  فضای نظام گونه میان رییس دانشگاه با دانشجو هستم ."

 او در خصوص شیرین‌ترین خاطره دوران فعالیتش در دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان گفت: "یکی از شیرین‌ترین خاطرات من در زمان ریاست مربوط به زمان افتتاح دانشکده علوم پایه بود که قرار بود تاریخ این افتتاحیه در ۲۲ بهمن ماه باشد ولی چند روز مانده به زمان برنامه ریزی شده متوجه شدیم تاسیسات دانشکده هنوز آماده نیست چاره کار را در آن دیدم که شب‌ها تا دیر وقت به پای کارگران در تاسیسات دانشکده بنشینم تا کار آن‌ها به ثمر برسد زیرا دغدغه من این بود که در روز ۲۳ بهمن دانشجویی از سرما نلرزد و به لطف خداوند  تاسیسات در زمان مقرر آماده شد و  زمان افتتاحیه دانشکده علوم پایه طبق روال برنامه برگزار شد."

این چهره ماندگار کشور و شهر اصفهان خطاب به جوانان اظهار کرد: "توصیه من به جوانان رعایت هر چه بیشتر بهداشت روانی است به آن‌ها نصیحت می‌کنم در زمان بروز یک بحران و مسئله آن را با نزدیکان قابل اطمینان خود در میان بگدارند و از آن‌ها برای حل مشکل کمک بگیرند. نکته مهم دیگر در زمان بروز مشکل با دیگران این است که از موضع خود کوتاه بیایند زیرا کوتاه آمدن در زمان اختلاف یک اصل خردمندانه است و اگر این رویکرد در زندگی‌های خانوادگی بکار گرفته شود اینقدر شاهد از هم گسستگی خانواده‌ها نخواهیم بود. مسئله مهم دیگر در افزایش بهداشت روانی شناختن طبیعت افراد است کسانی که دارای خلق و خوی بلغمی هستند بسیار آرام‌تر از افرادی هستند که طبیعتشان دموی است. طبیعت انسان‌های دموی به گونه‌ای است که در هنگام عصبانیت خون جلوی چشمشان را می‌گیرد و ممکن است خود آزاری و یا دیگر آزاری کنند. به همین ترتیب شناخت طبیعت افراد در درون خانواده از مهم‌ترین اصول است زیرا برانگیختن عصبانیت افراد دموی اقدامی خطرناک است."

دکتر فروغی پدرانه با دانشجویان رفتار می‌کرد

علیرضا نصر اصفهانی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این دیدار گفت: شناختی که از روحیات و عملکرد ۳۰ ساله دکتر فروغی دارم این است که وی مثل یک پدر شبانه‌روز دغدغه مسائل دانشجویان دانشگاه را داشت و دانشگاه خوراسگان را مثل یک نهال نورس تبدیل به درختی تنومند کرد به طوری که شهروندان بتوانند زیر سایه آن باشند. نصایح پدرانه‌ دکتر فروغی به دل دانشجویان می نشست و بیشتر کسانی که وارد این دانشگاه می‌شدند برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر ترغیب می‌شدند.

او ادامه داد: بدون شک تلاش‌های عمرانی و دتربیت نیرونی انسانی توسط دکتر فروغی دانشگاه خوراسگان را به نگینی در شهر اصفهان تبدیل و این دانشگاه را در کشور زبانزد کرد.

دانشگاه خوراسگان بخشی از تاریخ شهر اصفهان است

کوروش محمدی، رییس کمیسیون امور اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این دیدار گفت: لطف دکتر فروغی و خاندانشان همواره شامل حال مردم اصفهان شده است به طوریکه به پاس این زحمات حالا دکتر فروغی چهره‌ای ماندگار در ذهن و قلب شهروندان اصفهانی است.

او ادامه داد: اگر اصفهان حرفی برای گفتن دارد بخشی از آن مربوط به زحماتی  است که دکتر برای شهر کشیده‌اند. زیرا این مرد بزرگ سرمایه و داشته‌های خود را در احداث این دانشگاه گذاشت و به آب و خاک و مردم شهر اصفهان تعلق خاطر داشت واین افتخار را برای اصفهانی‌ها به یادگار گذاشت.

دکتر فروغی افتخار شهر اصفهان است

شیرین طغیانی، رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این دیدار اظهار کرد: شخصی که یک نهاد را از صفر به مجموعه‌ای بی نظیر تبدیل می‌کند بدون شک یکی از مفاخر شهر است. دکتر فروغی خودشان از دانشگاه دولتی آمدند و یک سیستم دانشگاهی آزاد و موفق را پایه ریزی کردند.

او ادامه داد: دکتر فروغی اگر به فکر مسائل اقتصادی و منافع مالی بودند این قدر تأثیر گذارو مفتخر نمی‌شدند ولی من به این مسئله ایمان دارم که این گونه عاقبت به خیر شدن یک مسیر انتخابی از طرف خداوند است و یک توفیق بزرگ برای انسان به حساب می‌آید. آرزوی من این است که سایه این چهره ماندگار همواره مستدام باشد و مردم اصفهان هیچ گاه زحمات این گرانقدر را فراموش نکنند.

کد خبر 362785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.