برنامه توسعه فلات مرکزی با تاخیر مواجه شده است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه توسعه فلات مرکزی با تاخیر مواجه شده است و چنانچه استان‌های فلات مرکزی ایران آسیب ببینند کشور آسیب‌پذیر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حیدرعلی عابدی شامگاه چهارشنبه در همایش شورای اسلامی بخش مرکزی اصفهان با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل در شرق اصفهان کمبود آب است و قطعا همه نیرو و تلاش خود را برای حل این مشکل به کار می گیریم، اظهار کرد: اما باید سایر مسائل نیز در نظر گرفته شود زیرا که کم توجهی در شرق  اصفهان در همه ابعاد صورت گرفته است.

وی با اشاره به لزوم تغییر الگوی کشت در مناطق شرقی اصفهان اظهار کرد: در این خصوص تا کنون جلساتی برگزار کرده‌ایم، البته باید توجه داشت که در بسیاری از استان‌ها جهاد کشاورزی در این خصوص ورود جدی داشته و سرمایه‌گذاری‌های خوبی داشته‌اند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اصفهان در مرز کویر است و چنانچه جلوی پیشرفت کویر گرفته نشود دچار  مشکل خواهیم شد، این درحالی است که در بسیاری نقاط برای جلوگیری از گسترش کویر درخت کاشته‌اند اما در اصفهان و شرق اصفهان این کار انجام نشده است.

وی با اشاره به دیگر کمبودهای بخش مرکزی اصفهان گفت: در طی مسیر ۱۱۰ تا ۱۲۰ کیلومتری در شرق اصفهان به سمت تودشک، ورزنه و نصرآباد و در غرب با طی مسیر ۱۱۰ کیلومتری تا داران، مرکز راهداری، بیمارستان و مراکز دانشگاهی وجود ندارد.

عابدی افزود: این مدت همه تمرکز بر روی آب و زاینده رود بوده است اما یک مرکز درمانی و یا کارخانه صنعتی برای بکارگیری جوانان وجود ندارد؛ تنها بیمارستان منطقه شرق در نیک آباد مستقر است.

مرکز تخصصی درمان  سالک در شرق اصفهان راه‌اندازی می‌شود

وی تاکید کرد: البته باید به زاینده‌رود و احیای آن توجه کرد اما نباید بقیه فعالیت‌ها را فراموش کرد در این راستا کمیسیون بهداشت ودرمان از شرق اصفهان بازید داشته‌اند و بنا بر توافقی که با دکتر چنگیز از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و استاندار انجام شد؛ مرکزی برای مبارزه با بیماری سالک در شرق اصفهان تاسیس می شود زیرا در این ناحیه کاملا به بحث درمان بی توجه بوده‌اند.

این نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی استعفای نمایندگان اصفهان را هوشمندانه عنوان کرد و افزود: این استعفا زنگ هشدار و گوشزد بحران برای نظام است و نظام باید به این هشدار پاسخ دهد در این راستا نمایندگان باید وحدت داشته باشند و در بحث آب مبارزه انتخاباتی نکنند.

وی گفت: کارون به نمایندگان شوش و چادگان ارتباطی ندارد و ظاهرا اطلاعات غلط به آنان رسیده است؛ ما حاضر نیستیم به استان‌های دیگر ظلم شود.

عابدی تاکید کرد: ما نمایندگان همه با یکدیگر هستیم و خواهان اجرای مصوبات شورای عالی آب و شورای توزیع زاینده رود هستیم؛ برنامه ایستگاه‌های برداشت آب باید بروزرسانی شود تا هر کس به اندازه سهم خود برداشت کند.

این نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: طرح بهشت آباد برای تامین آب شرب است و در آن مسائل  زیست محیطی در نظر گرفته شده است، بنابراین می توان از سیلاب‌هایی که زمستان به سمت خلیج فارس راه می افتد استفاده کرد.

عابدی گفت: احیای زاینده رود خارج از چهارچوب نیست بنابراین باید مصوبات آن اجرا شود، وزرات نیرو باید با طراحی مناسب از این سیلاب‌های بلا استفاده به نحو احسن بهره برداری شود.

وی تاکید کرد: برنامه توسعه فلات مرکزی با تاخیر مواجه شده است و چنانچه استان های فلات مرکزی ایران آسیب ببیند کشور آسیب پذیر می‌شود.

همچنین در پایان این همایش دو اثر از صنایع دستی زنان شرق اصفهان به عباس رضایی استاندار و قدرت‌الله نوروزی شهردار اصفهان اهدا شد.

کد خبر 362756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.