باید مراقب بود مراسم ۹ دی موجب دودستگی نشود

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان گفت:مهم‌ترین نقش رسانه در خصوص ۹ دی این است که نمایشگر وحدت و وفاق ملی در این روز باشد و مسائل مربوط به فتنه ۸۸ و عوامل دخیل در آن را برای اقشار مردم به خصوص قشر نوجوان تبیین کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جعفر عسگری امروز چهار شنبه- ۵ دی ماه- در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: برای شکران نعمت‌های رهبر معظم و مردمی که در این ۴۰ سال انقلاب اسلامی با سختی‌ها و مشکلات کنار آمده‌اند و مقابل ظلم و ستم و حتی تهدیدهای دشمن سر خم نکردند، باید مطالبات مردم در اولویت قرار گیرد و سوء مدیریت مانع رسیدگی به آنها نباشد.

وی با بیان اینکه مراسمات مردمی مانند بزرگداشت نهم دی ماه باید به گونه ای باشد که  مطالبات و حق مردم ادا شود، تصریح کرد: حضرت علی (ع) می‌فرمایند که گذشتِ زمان، ماهیت واقعی افراد را مشخص می‌کند؛ در جریان انقلاب اسلامی نیز چهره واقعی افراد در هر لباس و جایگاهی که مدعی انقلابی گری بودند، با آزمون و خطا مشخص شد و یکی از این آزمون ها نهم دی ماه و در جریان فتنه ۸۸ رخ داد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از نخبگان مدعی کشور در این آزمون نه‌تنها مردود شدند، بلکه سقوط کردند و مردم با بصیرت با منحرف نشدن از راه ولایت و خنثی کردن فتنه دشمن، به صحنه آمدند که به نوعی حماسه مردمی بود.

غافل نباشیم تا دچار فتنه نشویم

وی بابیان اینکه خسارت‌ها و دست آوردهای حماسه ۹ دی باید برای جوانان تبیین شود، گفت: غفلت نکردن برای اینکه دوباره دچار فتنه‌ها نشویم از جمله دلایل بزرگداشت حماسه نهم دی ماه است. زیرسوال بردن و شبهه ایجاد کردن در خصوص اعتبار چندین ساله نظام جمهوری اسلامی و همچنین امیدوار کردن دشمن برای اقدامات بعدی یکی از بزرگترین خسارت های این فتنه بود.

عسگری افزود: البته مردم با بصیرت با حضور در صحنه این فتنه را خنثی کردند و حمایت خود را از ولایت نشان دادند، اما باید همیشه هوشیار و آگاه باشیم که دشمن به دنبال فرصتی برای براندازی انقلاب و نظام است.

وی با اشاره به مراسم پیش بینی شده برای بزرگداشت نهم دی ماه و اینکه باید مراقب بود این مراسم موجب دودستگی نشود، تصریح کرد: مهم‌ترین نقش رسانه در خصوص ۹ دی این است که نمایشگر وحدت و وفاق ملی در این روز باشد و مسائل مربوط به فتنه ۸۸ و عوامل دخیل در آن را برای اقشار مردم به خصوص قشر نوجوان تبیین کند.

ویژه برنامه‌های ۹ دی

عسگری افزود: به مناسبت بزرگداشت حماسه ۹ دی چهارشنبه ۵ دی معرفی و رونمایی کتاب «کف خیابون»، روایتی مستند از فتنه ۸۸ با حضور مؤلف کتاب ساعت ۱۴ در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار خواهد شد.

وی افزود: همچنین به مناسبت پنجمین سالگرد ارتحال سیدعلی اکبر پرورش مراسمی پنج‌شنبه شب ۶ دی ماه از ساعت ۱۹ الی ۲۱ در حسینیه بنی فاطمه با سخنرانی آیت‌الله صدیقی با حضور علما، شاگردان و تعدادی از هم‌رزمان دفاع مقدسشان برگزار می‌شود که در این مراسم به ۹ دی هم پرداخته می‌شود؛ روز ۷ دی نیز آیت‌الله بهشتی نژاد در سخنرانی پیش از خطبه‌ها به تبیین این رخداد مهم خواهد پرداخت.

عسگری در ادامه مطرح کرد: مراسم محوری روز ۹ دی از ساعت ۱۰ صبح در میدان انقلاب همراه با سخنرانی سردار فضلی برگزار و پس از مراسم از میدان انقلاب؛ خیابان کمال اسماعیل، خیابان پاسداران تا تقاطع سید علی‌خان راهپیمایی انجام می‌شود؛ برنامه‌های بزرگداشت روز بصیرت هم‌زمان با سراسر کشور در شهرستان‌های اصفهان برگزار می‌شود.

برنامه های صدا و سیما فراتر از جناح بندی های سیاسی

سید محسن طباطبایی، معاون خبر صدا و سیمای مرکز اصفهان نیز در این نشست با اشاره به برنامه‌های صدا و سیما به مناسبت حماسه ۹ دی اظهار کرد: پخش برنامه های مناسبتی این روز با رویکرد تبیین و روشنگری عوامل پشت صحنه فتنه ۸۸ و نقش و حضور حماسی مردم آغاز شده است.

وی افزود: سرفصل برنامه‌ها، روشن شدن چهره دشمنان ایران یعنی صهیونیسم، آمریکا و انگلیس است و این موضوعات فرای جناح‌بندی‌های سیاسی موجود در کشور است.

طباطبایی علاوه بر اعلام برنامه‌های تلویزیون، به برنامه‌های رادیویی نیز اشاره کرد و گفت: در رادیو نیز ۳۶۵ دقیقه ویژه ‌برنامه از جمله ویژه‌برنامه قطب‌نما و سلام اصفهان با همین رویکرد پخش خواهد شد.

کد خبر 362684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.