لایحه حمایت از محیط بانان به صحن علنی مجلس می‌رود

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه حمایت از محیط بانان و جنگل‌بانان کمتر از دوماه دیگر به صحن علنی مجلس ارسال و در صورت موافقت نمایندگان تصویب می‌شود.

حجت‌الاسلام حسن نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص لایحه حمایت از محیط بانان و جنگل بانان، اظهار کرد: ایرادات این لایحه پس از بررسی‌های مجدد اصلاح شد و برای تصویب در نوبت رسیدگی صحن علنی مجلس قرار گرفته است.    

وی با بیان اینکه در حال حاضر بررسی لایحه بودجه سال ۹۸ در دستور کار مجلس شورای اسلامی است، افزود: لایحه حمایت از محیط‌بانان و جنگل‌بانان در ردیف ۱۸ام رسیدگی صحن علنی است و با توجه به حجم کاری مجلس احتمالاً بین دو هفته یا دوماه آینده این لایحه به تصویب نهایی خواهد رسید.

به گزارش ایمنا، دولت تدوین لایحه حمایت از محیط بانان و جنگلبانان را در پی شهادت سه محیط بان در تیرماه ۹۵ آغاز کرد و در هشتم اسفندماه همان سال این لایحه در جلسه هیئت دولت به تصویب رسید و در نهایت اردیبهشت ماه سال ۹۶ از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه شد. این لایحه پس از ۱۷ ماه در سوم مهرماه سال جاری در کمیسیون قضایی تصویب شد و به صحن علنی مجلس رفت  اما در روند بررسی‌ها هیات رییسه مجلس ایراداتی به این لایحه وارد کرد که برای اصلاح و رفع این ایرادات، لایحه مجدد به کمیسیون قضایی ارجاع شده بود.

با تصویب و تبدیل این لایحه به قانون همه حمایتهای مربوط به نیروهای انتظامی به محیط بانان و جنگل بانان تعلق می‌گیرد.

کد خبر 362682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.