شهرضا، پایتخت مداخلات غیرواگیر کشور

شهرضا - رییس شبکه بهداشت و درمان شهرضا گفت: این شهرستان به واسطه پیشتازی در اجرای طرح ایراپن و مبارزه موفق با بیماری‌های غیرواگیر، به عنوان پایتخت مداخلات غیرواگیر کشور معرفی شد.

به گزاش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حجت‌الله تنهایی عصر امروز (چهارشنبه) در جلسه کمیته عالی جامعه ایمن این شهرستان، با تأکید بر ضرورت اجرای برنامه‌های بلندمدت بهداشتی و درمانی، اظهار کرد: یکی از مهمترین اولویت‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پیشگیری از ابتلا و شیوع انوع بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های غیروگیردار است.

وی با بیان اینکه ۷۵ درصد از علل مرگ و میر در شهرستان شهرضا، ناشی از ابتلا به بیماری‌های غیرواگیردار است، تصریح کرد: بیماری‌های قلبی و عروقی و حوادث و سوانح رانندگی، مهمترین انواع این بیماری‌ها هستد.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرضا با بیان اینکه جایگاه ایران در رده‌بندی جهانی از نظر حوادث و سوانح رانندگی رضایت‌بخش نیست، خاطرنشان کرد: سازمان بهداشت جهانی، کشور ایران را در رده کشورهای پرخطر از این نظر، قرار داده، به همین دلیل لازم است برای کاهش این حوادث و افزیش ایمنی شهروندان، برنامه‌ریزی شود.

تنهایی اضافه کرد: این شهرستان به واسطه پیشتازی در اجرای طرح ایراپن و مبارزه موفق با بیماری‌های غیرواگیردار، به عنوان پایتخت مداخلات غیرواگیر کشور معرفی شد.

وی با اشاره به امضای سند همکاری ادارت این شهرستان با شبکه بهداشت و درمان، اظهار کرد: بر اساس این سند، مجموعه مدیریتی شهرستان موظف به کاهش سالانه ۲۰ درصد از موارد مرگ ناشی از حواث رانندگی تا سال ۱۴۰۴ شدند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرضا ادامه داد: در سال ۱۳۹۶ در مقایسه با سال قبل از آن، میزان مرگ ناشی از حوادث رانندگی در شهرستان، دو درصد افزیش یافته است.

تنهایی با بیان اینکه ۴۳ درصد از مجموع حوادث شهرستان در سال ۹۷ مربوط به سوانح رانندگی بوده، تصریح کرد: از این تعداد ۱۶ درصد مربوط به حوادث راکبان موتورسیکلت است.

وی تأکید کرد: مهمترین قربانیان حوادث موتورسیکلت، جوانان و نوجوانانی هستند که به دلیل عدم استفاده از کلاه ایمنی، دچار ضربه مغزی شده‌اند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرضا با بیان اینکه کاستن از حوادث جوانان و نوجوانان، اقصاد ملی را تقویت می‌کند، یادآور شد: با هر تصادف رانندگی که منجر به مرگ جوانان یا نوجوانان شود، سالیان زیادی از عمر مفید آنان که می‌تواند در جهت عمران و آبادانی کشور به خدمت گرفته شود، از بین می‌رود.

کد خبر 362681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.