جایگزینی ۲۱۷ هزار مترمربع چمن با نیاز آبی کم

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: تاکنون ۲۱۷ هزار مترمربع چمن جایگزین شده که در برنامه امسال تا ۳۰ هکتار ادامه پیدا می‌کند و در برنامه پنج سال آینده نیز با افزایش ۱۰ درصدی رو به رو خواهیم بود.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: از یکسال گذشته اصلاح الگوی کشت در دستور کار سازمان پارک‌ها قرار گرفت، از این رو برنامه پنج ساله‌ای تدوین و استفاده از چمن‌های مقاوم جایگزین چمن‌های پُر مصرف شد.

وی افزود: این چمن‌ها هر ۱۰ روز یکبار آبیاری می‌شود، در حالی که چمن‌های قبل هر روز نیاز به آبیاری داشت، البته در حال آموزش کارگران هستیم تا چگونگی آبیاری‌ها را بیاموزند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: بعد از جایگزینی چمن، گل‌ها و گیاهان فصلی با گل‌های فصل دائمی که نیاز آبی کمتری دارند، جایگزین شدند، همچنین با توجه به اینکه بحث توسعه فضای سبز وجود نداشت، در واکاوی‌ها، گیاهان مقاوم به خشکی و با نیاز آبی کم مورد استفاده قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه کاشت برخی گونه‌های دیم به صورت بذرکاری در ارتفاعات آرامستان باغ رضوان نیز انجام شده است، تصریح کرد: امسال در صدد هستیم از نهال و بذرهای مقاوم در دامنه و ارتفاعات کوه قائمیه استفاده کنیم.

مرتضایی‌نژاد با اشاره به تدابیر اندیشیده شده جهت تامین آب مورد نیاز فضاهای سبز شهر در سال‌های آینده، اظهارکرد: پس از انجام فرایند تامین آب با اقدامات مدیریتی، خطوط انتقال آب که از سال‌های قبل عملیات اجرای آن آغاز شده بود را کامل کردیم به طوری که به صورت «رینگ» نیمی از شهر روی خطوط انتقال دور زده و خطوط انتقال همراه با ایستگاه پمپاژ، فیلتراسیون و سیستم‌های آبیاری تکمیل شده است.

وی با بیان اینکه در بخش مصرف امسال ۶۵۲ هزار مترمربع به سیستم آبیاری تحت فشار شهر که به صورت بابلر، قطره‌ای و بارانی بود، اضافه شده است، افزود: در بخش مصرف که حساسیت زیادی در شهر وجود داشت، با تشکیل کمیته‌های متعددی از جمله بحران آب در سازمان و معاونت خدمات شهری و ستاد بحران و خشکسالی تمام مسائل کنترل و آموزش‌های متعدد کارشناسی و کارگری در مناطق ۱۵ گانه از سوی کارشناسان انجام شد، از این رو دغدغه‌ها نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

کد خبر 362632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.