شاهد شکل گیری «اقتصاد فضا»به عنوان یک اقتصاد نو ظهور  هستیم

رئیس سازمان فضایی کشور گفت: دهه چهارم عصر تجاری فضا است و امروزه شاهد شکل گیری اقتصاد فضا هستیم که به عنوان اقتصاد نوظهور مطرح می‌شود. متوسط رشد اقتصاد فضا شش و نیم برابر متوسط اقتصاد جهانی بوده است.

به گزارش ایمنا، مرتضی براری در ابتدای پنل « عوامل و الگوهای بهبود مشارکت دانشگاه ها در رفع مشکلات ملی» که امروز در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، اظهار کرد: در سه دهه گذشته دانشگاه نقش زیادی در اقتدار علمی ایفا کرده‌اند. سه دهه همکاری غرور آفرین با دانشگاه‌ها داشتیم که باعث شد در منطقه رتبه اول و در دنیا رتبه 16 را داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر تعداد  137 طرح پژوهشی با 16 دانشگاه و سازمان پژوهشی ذیل وزارت علوم قرارداد و 197 طرح و پایان‌نامه دانشجویی با دانشگاه‌ها داریم.

رئیس سازمان فضایی خاطرنشان کرد: در تلاشیم از ظرفیت دانشگاه‌ها در تثبیت فناوری استفاده کنیم چراکه دانشگاه‌ها در توسعه فناوری ظرفیت خوبی ایجاد کرده‌اند. همچنین قصد داریم دانشگاه‌ها در اقتصاد فضا حضور حداکثری داشته باشند که در این زمینه با یکی از دانشگاه‌ها تحت عنوان زیرشاخه‌های اقتصاد فضا قرارداد منعقد کردیم تا سهم دانشگاه‌ها در این عرصه پر رنگ‌تر شود.

وی اظهار کرد: به واسطه رشد اقتصاد، کاربردهای فضا در زندگی و رفاه جامعه نقش موثر و پر رنگی ایفا می‌کند.

منبع:ایسنا

کد خبر 362603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.