کتاب‌هایی که در سال ۲۰۱۸ پرفروش شدند

سایت آمازون به عنوان بزرگترین کتاب‌فروشی آنلاین دنیا فهرست ۱۰ کتاب پرفروش سال ۲۰۱۸ خود را منتشر کرد.

به گزارش ایمنا، کتاب خاطرات «میشل اوباما» همسر «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در رتبه نخست فهرست کتاب‌های پرفروش سال ۲۰۱۸ قرار گرفته است. این کتاب با عنوان «شایسته» تاکنون بیش از ۳.۵ میلیون نسخه چاپی تنها در آمریکا و کانادا فروش داشته است.

این کتاب خاطرات تنها در روز نخست عرضه بیش از ۷۵۰ هزار نسخه فروش داشت و فقط کتاب «ترس» نوشته «باب وودوارد» با فروش ۹۰۰ هزار نسخه‌ای در روز نخست انتشار فروش بیشتری از آن داشته؛ با این وجود در فروش هفتگی نیز کتاب «میشل اوباما» رکورددار سال ۲۰۱۸ است.

در رتبه دوم پرفروش‌ترین کتاب‌های آمازون در سال ۲۰۱۸ نیز کتاب خودیاری «صورتت را بشور دختر» نوشته «ریچل هالیس» قرار گرفته است. کتاب خودیاری کتابی است که با هدف آموزش حل مشکلات فردی به خوانندگان خود نوشته شده‌ است.  این کتاب دارای ۲۰ فصل است و در هر فصل نویسنده به دروغ‌هایی می‌پردازد که ما در زندگی روزمره به خودمان می‌گوییم؛ به عنوان مثال از فردا آن کار را آغاز خواهم کردم ...  چیزی که من را تعریف می‌کند وزن من است و ...  . در ادامه نویسنده به راه‌ حل‌هایی اشاره می‌کند که برای عبور از هر یک از این موانع استفاده کرده است.

در رتبه سوم پرفروش‌های ۲۰۱۸ یک کتاب متعلق به کودکان قرار گرفته؛ کتاب «خر کَج و کوله» نوشته «کریگ اسمیت» با تصویرگری «کاتز کاولی». این کتاب بر اساس ترانه‌ای نوشته شده که «کریگ اسمیت» در سال ۲۰۰۵ سروده است.

کتاب ضدترامپ «آتش و خشم» نوشته «مایکل وولف» خبرنگار و نویسنده آمریکایی نیز در رتبه بعدی این فهرست قرار گرفته است.  «آتش و خشم» در ماه ژانویه سال جاری میلادی منتشر شد و به موفقیت بزرگی دست یافت چرا که «مایکل وولف» در این کتاب به شکل بی‌سابقه‌ای به کابینه ترامپ از جمله «استیو بِنن» استراتژیست ارشد و سابق کاخ سفید دسترسی داشته و در کتاب ۳۳۶ صفحه‌ای خود به مسائل گوناگونی از پشت پرده کاخ سفید از جمله توصیف رفتار «ترامپ» و تعامل آشفته او با کارکنان ارشد کاخ سفید تا ارائه توضیحات خفت‌باری درباره خانواده «ترامپ» از زبان «استیو بنن» پرداخته است. در این کتاب «ترامپ» به شخصی تشبیه شده که کارکنان کاخ سفید احترامی برای او قائل نیستند و ۱۰۰ درصد اطرافیانش معتقدند شخصی مناسب برای ریاست‌جمهوری آمریکا نیست.

رتبه بعدی نیز در اختیار یک کتاب سیاسی بر ضد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی آمریکاست. «ترس: ترامپ در کاخ سفید» نوشته یک روزنامه‌نگار برجسته آمریکایی به نام «باب وودوارد» است. این کتاب نگاهی ترسناک به داخل کاخ سفید ترامپ دارد و نویسنده تصویری واقع‌بینانه و مستند از دولت ترامپ به خوانندگان ارائه می‌دهد و برای نخستین‌بار واقعیت‌هایی را بیان می‌کند که تاکنون مطرح نشده‌ است.

در این فهرست رتبه ششم به کتاب کودک «یک روز در زندگی مارلون باندو» نوشته «جیمز توئیس» اختصاص یافته است. این کتاب روایتگر یک روز از زندگی «مارلون باندو» خرگوش متعلق به «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکاست.

«۱۲ قانون برای زندگی» نوشته «جردن بی. پترسون»، کتاب آشپزی «میز مگنولیا: مجموعه‌ای از دستور غذاها برای دورهمی» و «این قایق برای چه کسی است؟» به قلم «استفن کولبرت» دیگر کتاب‌های پرفروش سایت آمازون در سال ۲۰۱۸ میلادی بوده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

کد خبر 362565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.