۶۳۶ نفر در تصادفات اصفهان جان باختند/ طراحی جلیقه ایربک‌دار برای موتورسواران

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: ۶۳۶ نفر در تصادفات استان اصفهان طی ۹ ماه امسال جان باختند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار مهدی معصوم بیگی صبح امروز (سه شنبه ) در نشست خبری دی ماه ضمن تبریک ایام میلاد حضرت عیسی (ع) با بیان اینکه جان باختگان تصادفات موتورسیکلت در اصفهان همچنان با میانگین کشور فاصله دارد، اظهار کرد: هر چند کاهش شش درصدی این تلفات را در ۹ ماه سال جاری داشته‌ایم اما هنوز نیازمند تلاش بیشتر در این زمینه هستیم.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی "جلیقه ایربک دار" را برای راکبان موتورسیکلت طراحی کرده و در مرحله نهایی شدن است که می‌تواند آسیبهای جدی تصادفات موتورسیکلت را به حداقل برساند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان همچنین به فعالیت‌های پلیس گردشگری برای افزایش احساس امنیت گردشگران اشاره کرد و گفت: رضایتمندی گردشگران خارجی در این زمینه بسیار بالا بوده است و بسیاری از گردشگران نیز به این امر اذعان داشته‌اند.

راه‌اندازی سامانه ویژه گردشگران خارجی در فوریت های پلیس ۱۱۰

وی با بیان اینکه سامانه فوریت پلیسی ۱۱۰ برای گردشگران خارجی در اصفهان فعال شده است، ادامه داد: این سامانه دارای متصدیانی است که به زبان‌های مختلف مسلط هستند و به گردشگران خدمات ارائه میدهند.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه با همکاری نیروی انتظامی و بانک مرکزی از خرداد ماه سال آینده رمز دوم کارت‌های بانکی یکبار مصرف خواهد شد، افزود: این امر به دلیل افزایش کلاهبرداریهای اینترنتی و برداشت از حساب شهروندان بوده است.

وی در خصوص عملیات طرح زمستانه پلیس راه نیز اظهار کرد: این طرح از ۲۲ آذر ماه آغاز و تا ۲۲ اسفند ماه ادامه دارد، افزود: تمام دستگاه‌های امدادرسان و مسئول مانند هلال احمر، اورژانس، راهداری، استانداری به میدان آمدهاند تا طرح زمستانه را به موفقیت اجرایی کنند و چهار هزار نیروی امدادی و انتظامی در این زمینه فعالیت دارند.

۱۶۰ نفر در طرح زمستانه ۹۶ جان باختند

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه سال گذشته ۱۶۰ نفر در طرح زمستانه استان اصفهان جان باخته‌اند، ابراز امیدواری کرد که در سال جاری با همکاری بهتر مردم شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

وی در خصوص طرح عملیاتی مرصاد نیز اظهار کرد: ۱.۵ تن انواع مواد مخدر کشف و ۳۰۰ نفر در این زمینه دستگیر شدند و ۸۸ نفر نیز در زمینه قاچاق کالا دستگیر شدند که ارزش کالاهای قاچاق معادل شش میلیارد تومان بوده است.

سردار معصوم بیگی کشف کلاهبرداران اینترنتی، تشکیل انجمن کودکان بهشت و طرح اینترنت شبانه را نیز از دستاوردهای پلیس فتا اصفهان عنوان کرد و گفت: مردم باید نسبت به کلاهبرداری‌های اینترنتی بیش از گذشته هوشیار باشند.

وی همچنین به دستگیری جاعلان "دلارهای سبز و سیاه "در اصفهان اشاره کرد و گفت: این افراد کاغذهایی را از خارج از کشور وارد کرده و قصد چاپ و توزیع ۱۰۰ دلاری داشتند که به موقع شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به منهدم کردن ۱۱۳ باند سرقت در استان اصفهان از ابتدای سال جاری تا کنون گفت: سرقت منزل، سرقت اماکن و سرقت داخل خودرو دارای بیشترین آمار بوده‌اند.

وی ارزش ریالی اموال مکشوفه از سارقان را بالغ بر ۵۳۶ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: آمار این کشفیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو برابر شده است.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه در حوزه قاچاق کالا از ابتدای سال جاری تا کنون سه هزار پرونده تشکیل و ۶۸۰ خودروی حامل قاچاق کالا توقیف شده است، اضافه کرد: ارزش ریالی کالاهای مکشوفه بالغ بر ۹۴ میلیارد تومان بوده است.

وی ارزش ریالی کالای مکشوفه در احتکار را بالغ بر ۸۴۱ میلیارد ریال بوده است، افزود: اقلام خوراکی، لوازم یدکی خودرو، لاستیک خودرو، دارو و لوازم خانگی  از جمله لوازم کشف شده در احتکارها بوده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص تصادفات استان اصفهان طی ۹ ماه سال جاری اظهار کرد: در این بازه زمانی ۲۶۵ نفر در تصادفات درون شهری و ۳۷۱ نفر در تصادفات برون شهری جان باخته‌اند که از این تعداد ۱۳۴ نفر جان باختگان حوادث موتورسیکلت بوده‌اند و ۸۴ نفر جان باختگان عابر پیاده بوده است.

وی افزود: شاهد افزایش ۲۰ درصدی مرگ و میر عابران پیاده در تصادفات بوده‌ایم.

سردار معصوم بیگی تعداد مجروحان تصادفات درون شهری استان اصفهان در ۹ ماه امسال را هشت هزار و ۱۷۹ نفر اعلام کرد و ادامه داد: تعداد تصادفات خسارتی نیز ۱۱ هزار و ۸۰۰ مورد بوده است که ۵۰ درصد این تصادفات مربوط به موتورسیکلت و ۳۱ درصد سهم عابران پیاده بوده است.

پنجشنبه‌ها پرحادثهترین روزهای اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: پنجشنبه‌ها پرحادثهترین روزهای اصفهان و بین ساعت ۲۰ تا ۲۴ بوده است.

وی با بیان اینکه در تصادف برون شهری نیز چهار هزار و ۹۷۹ نفر مجروح تصادفات گزارش شده است، افزود: همچنین دو هزار و ۳۸۸ تصادف خسارتی در جاده‌های استان اتفاق افتاده است.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه عدم توجه به روبرو دلیل ۴۸ درصد از تصادفات استان اصفهان بوده است، ادامه داد: در استان اصفهان ۱۰۹ پیچ خطرناک وجود دارد که باید اصلاح شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون ۲۶ تن انواع مواد مخدر در استان اصفهان کشف شده است، ادامه داد: ۱۲۱ باند تهیه و توزیع مواد مخدر شناسایی و دستگیر و یک هزار و ۷۶۰ طرح پاکسازی اجرایی شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به برگزاری یک هزار و ۵۰۰ دوره آموزشی برای پیشگیری از آسیب‌های مواد مخدر با همکاری آموزش و پرورش گفت: نمایشگاه دایمی در این زمینه برگزار است که همه میتوانند استفاده کنند.

وی در خصوص برخی از تجمعات مطالبه گرایانه صنفی در استان اصفهان و برخورد پلیس با این افراد اظهار کرد: تا مادامی که موضوع صنفی است و ضد انقلاب سوار بر موج این اتفاقات نشود؛ ما صدای مردم خواهیم بود.

کد خبر 362523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.