خدا به همه ما رحم کند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه پایدار استاندار اصفهان گفت: دانشگاه ها باید در شرایط جنگ اقتصادی امروز برای اقدامی هدفمند همکاری کنند تا به کمک بازیافت، تکنولوژی بومی تولید شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدحسن قاضی عسگر عصر امروز (دوشنبه) در دومین همایش ملی صنعت بازیافت با شعار "از زمین برای زمین" با بیان اینکه اهداف توسعه پایدار باید در اصفهان دنبال شود، اظهار کرد: شرایط زیست محیطی کنونی ناشی از سوء مدیریت های ۴۰ سال گذشته است که با عاقبت اندیشی انجام نشده است.

وی ادامه داد: صنعت فولاد را بدون آنکه به ۲۰ سال آینده فکر کنیم، گسترش دادیم و نتیجه آن فاجعه ای زیست محیطی شده است که می بینیم .

قاضی عسگر اضافه کرد: گاز را با قیمت ارزان به خانه های مردم برده ایم و مردم بدون ملاحظه گاز و سوخت فسیلی مصرف می کنند. دی اکسید کربن ناشی از گازهای گلخانه ای نیز باعث گرمایش زمین می شود و سپس می پرسیم چرا باران نمی بارد؟ چرا آب نداریم؟ چرا هوا آلوده است؟

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه پایدار استاندار اصفهان از مدیران و دانشگاهیان استان خواست که در حوزه توسعه پایدار بیشتر کار کنند و از نیازهای صنایع و بازیافت بانک اطلاعاتی تهیه کنند.

وی اظهار کرد: کارهای پژوهشی را باید به دانشگاه ها ارجاع داد و این مراکز ۵۰ درصد وقت خود را به کارهای پژوهشی اختصاص دهند .

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه پایدار استاندار اصفهان گفت: دانشگاه ها، باید در شرایط جنگ اقتصادی برای کاری هدفمند همکاری کنند که اگر موفق به اجرا شدیم، به کمک بازیافت تکنولوزی بومی تولید کنیم .

قاضی عسگر اظهار کرد: با تکنولوژی وارداتی، صنعت بازیافت امکان پذیر نیست و باید روش های بومی برای توسعه بازیافت ضایعات بدست بیاید.

وی از مدیرکل محیط زیست استان اصفهان خواست که در خصوص بازیافت کربن دی اکسید اقدام شود چرا که کربن سرمایه است و اگر بازیافت کربن پیگیری شود آثار گلخانه ای پیش نمی آید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه پایدار استاندار اصفهان افزود: با هم فکری دانشگاهیان و مسئولان  مشکلات و بحران های زیست محیطی استان بهبود خواهد یافت. وضعیت محیط زیست استان خوب نیست و مردم شایسته شرایط محیط زیستی بسیار بهتر هستند. خدا به همه ما رحم کند.

کد خبر 362496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.