ماهانه ۲ هزار دیالیز در کاشان انجام می شود

کاشان - مدیر بیمارستان شهید بهشتی کاشان گفت: ماهانه دو هزار جلسه دیالیز برای بیماران کلیوی در دو نوبت در مراکز دیالیز بیمارستان شهید بهشتی و مرکز دیالیز اخوان انجام می شود.

سید محمد حسین مکی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، اظهار کرد: مرکز دیالیز بیمارستان اخوان کاشان با ۳۲ تخت دیالیز از اوایل سال جاری تحت پوشش این بیمارستان قرار گرفت که با چهار تخت بخش دیالیز بیمارستان بهشتی، تمامی بیماران کلیوی را تحت پوشش قرار می دهند.

وی گفت: مراکز دیالیز بیمارستان شهید بهشتی و اخوان در مجموع ۱۳۵ بیمار را جهت انجام دیالیز تحت پوشش دارد که تعداد ۱۰ بیمار در سال جاری پیوند کلیه شده‌اند.

 مدیر بیمارستان شهید  بهشتی کاشان، تصریح کرد: تمامی اقدامات اولیه پیوند کلیه از انتخاب اهداکننده کلیه تا انجام اقدامات مقدماتی قبل از عمل جراحی و مراقبت های بعد از پیوند در این مجتمع انجام می‌شود و بیماران فقط برای عمل پیوند به تهران اعزام می‌شوند.

وی، با اشاره به هزینه های بالای درمان بیماران دیالیزی ادامه داد: بیماران دیالیزی در این مرکز با استفاده از خدمات بیمه به صورت رایگان درمان می‌شوند.

مکی، با بیان اینکه در ایران به ازای هر پنج نفر یک دستگاه دیالیز وجود دارد، یادآور شد: در کاشان به ازای هر چهار نفر یک دستگاه وجود دارد که از استاندارد کشوری بالاتر است.

نقش خیران سلامت منطقه کاشان را در تامین هزینه فرانشیز داروی بیماران بی بضاعت این مرکز حائز اهمیت دانست و گفت: خرید دو دستگاه دیالیز به مبلغ سه میلیارد ریال، اعزام سالانه ۳۰ بیمار کلیوی به صورت رایگان به مشهد مقدس، پرداخت هزینه ایاب و ذهاب تعدادی از بیماران و تامین ماهیانه مقداری از اقلام زندگی جهت بیماران کلیوی، از جمله فعالیت های خیران سلامت در این حوزه است.

به گزارش ایمنا، داوطلبان اهداء عضو می توانند با مراجعه به وب سایت www.ehda.ir و یا معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان نسبت به تکمیل فرم اهداء و دریافت کارت اقدام کنند.

کد خبر 362452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.