زمینه حضور مربیان ملی و خارجی در استان‌ها فراهم شود

نایب رییس بانوان هیئت کشتی استان اصفهان گفت: امیدوارم زمینه ای فراهم شود تا مربیان خارجی که برای تیم ملی به ایران می آیند، در زمان های مشخصی به استان های مختلف بروند تا کشتی گیران و مربیان بتوانند فنون مختلف را از آن ها یاد یگیرند.

نگین السادات انوشه درگفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصص فعالیت های انجام شده توسط هیئت کشتی استان اصفهان در بخش بانوان اظهار کرد: در مدتی که همکاری خود را با این هیئت آغاز کردم رشته کراپلینگ از زیر نظر فدراسیون کشتی خارج شد و عملا ریزش بسیاری در کشتی بانوان شاهد بودیم. در آن زمان در کشتی کلاسیک تنها دو داور داشتیم و در کشتی آلیش، اصفهان مربی و داوری در سطح کشور نداشت.

وی افزود: پس از برگزاری اولین دوره مسابقات انتخابی استان، تیم اصفهان به مسابقات کشوری اعزام شد و دو نفر از کشتی گیران اصفهان به اردوی تیم ملی دعوت شدند که خانم لطفی زاده در مسابقات برون مرزی کشتی کلاسیک عضو تیم ملی بود.

نایب رییس بانوان هیئت کشتی استان اصفهان تصریح کرد: اولین دور کارگاه آشنایی با کشتی کلاسیک را برگزار کردیم تا بانوان مستعد و فعال شهرستان‌ها با کشتی کلاسیک بیشتر آشنا شوند. پس از آن میزبان کلاس پیش‌نیاز کشتی آلیش بودیم چرا که مربی کشتی آلیش بانوان در اصفهان نداشتیم و با خارج شدن کراپلیگ هم تعداد زیادی از مربیان و داوران از جمع ما جدا شدند.

انوشه ادامه داد: تعداد زیادی از مربیان اصفهان در کلاس پیش نیاز نمره قبولی گرفتند و منتظریم تا با حضور یک مربی خارجی کلاس تکمیلی را برایشان برگزار کنیم. از سوی دیگر با برگزاری کلاس پیش نیاز و تکمیلی کشتی آلیش ۱۰ مربی به شهرستان ها اضافه شده و در حال حاضر فعالیت خود را به طور مستمر ادامه می دهند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تعداد بانوان فعال در کشتی کلاسیک و آلیش در اصفهان مشخص است یا نه؟ خاطر نشان کرد: بعد از ریزشی که به خاطر جدایی رشته کراپلینگ داشتیم و پس از استعفای رییس فدراسیون صحبت هایی حاشیه ای مبنی بر اینکه قرار است کشتی بانوان غیرفعال شود مطرح شد. این مسائل باعث شد که آمار درستی از فعالین نداشته باشیم و حتی برای ثبت نام در کلاس های تکمیلی هم که با مربیان تماس می‌گیریم، آن‌ها معتقدند تا تکلیف فدراسیون مشخص نشود اقدامی نمی کنند.

نایب رییس بانوان هیئت کشتی استان اصفهان تاکید کرد: در حال حاضر سرپرست فدراسیون پیگیر فعالیت کشتی بانوان است و این خبر خوبی برای ما خواهد چرا که بانوان ما می توانند مجدداً عزمشان را جذب کنند و فعالیت خود را ادامه دهند. امیدوارم با کمک رییس هیئت کشتی استان که خیلی دید مثبت و نگاه ویژه ای نسبت به ورزش بانوان دارند، بزرگان کشتی، نایب رییس بانوان اداره کل و کمک های فدراسیون که همیشه حامی ما بودند بتوانیم ورزش و کشتی بانوان را به جایگاه شایسته خود برسانیم چرا که بی شک پتانسیل های خوبی در کشتی بانوان اصفهان وجود دارد.

انوشه اضافه کرد: قرار است دومین دور مسابقات انتخابی کشتی کلاسیک بانوان استان اصفهان در بهمن ماه برگزار شود که سعی داریم این مسابقات را در تمام رده های سنی برگزار کنیم تا یک حرکت خوب و نوید بخش برای کشتی بانوان باشد.

وی در خصوص کمبودهای کشتی بانوان اظهار کرد: کمبودها فقط مختص استان اصفهان نیست و کشتی بانوان کشور با آن دست و پنجه نرم می کند. کشتی کلاسیک برای بانوان جدید است اما در رابطه با اینکه تکنیک ها را از چه کسی یاد بگیرند، مشکلاتی را داریم. دوست داریم زمینه ای فراهم شود تا مربیان خارجی که برای تیم ملی به ایران می آیند، در زمان های مشخصی به استان های مختلف بروند تا کشتی گیران و مربیان بتوانند فنون مختلف را از آن ها یاد یگیرند.

نایب رییس بانوان هیئت کشتی استان اصفهان افزود: به مربیانی نیاز داریم که این فنون را بدانند و بتوانند این تکنیک ها و ریزه کاری ها را به بچه ها آموزش بدهند و این یکی از مسائل فنی است که در آن دچار مشکل هستیم.

انوشه تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات کشتی بانوان سالن تمرین و زمان تمرینهای آن ها است، با توجه به این که بانوان مسئولیت هایی هم در منزل دارند در هر زمان و هر سالنی امکان تمرین ندارند. باید برنامه ریزی هایی داشته باشیم و با کمک سایر ارگان ها در تمام شهرستان های استان زمان استفاده بانوان از سالن های تمرین را بیشتر کنیم تا بانوان فعال استان برای تمرین مشکلی نداشته باشند.

کد خبر 362432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.