امکانات حوادث غیرمترقبه تیران و کرون به روزرسانی شود

تیران-دبیر ستاد هماهنگی مدیریت بحران تیران‌وکرون گفت: شهرداری و دهیاری‌ها باید امکانات مورد نیاز برای مواجه با حوادث را تامین و وسایل مورد نیاز برای مدیریت حوادث و خدمات رسانی به مردم را در شهر و روستا فراهم کنند

فرامرز بیگدلی در گفت‌ وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، با اشاره به احتمال وقوع سیل، زلزله و صاعقه در این شهرستان اظهار کرد: امکانات برای حوادث غیرمترقبه این شهرستان باید به روزرسانی و نیازهای برخورد با حوادث باید تامین شود تا در موقع حادثه خسارت‌ها کاهش یابد.

وی افزود: نظارت بر ساختمان‌سازی و رعایت اصول ایمنی در مراکز عمومی و منازل مسکونی یکی از راهکارهای موثر در کاهش خسارت‌های ناشی از حوادث است که باید در هنگام ساخت و سازها انجام و دستگاه‌های نظارتی و ایمنی این نظارت‌ همه جانبه داشته باشند.

دبیر ستاد هماهنگی مدیریت بحران تیران‌وکرون با بیان اینکه بارش برف و باران و احتمال وقوع سیل در زمستان امسال پیش‌بینی شده‌ است، تصریح‌ کرد: با توجه به تخریب سیل بندها و بندهای خاکی امکان وقوع سیل در شهر و روستاهای این شهرستان وجود دارد که نیاز به برنامه ریزی و انجام پیش‌بینی‌های لازم توسط دستگاه‌های مرتبط است.

وی ادامه‌ داد: شهرداری و دهیاری‌ها باید امکانات مورد نیاز برای مواجه با حوادث را تامین و وسایل مورد نیاز برای مدیریت حوادث و خدمات رسانی به مردم را در شهر و روستا فراهم کنند تا در هنگام وقوع حادثه امکانات و تجهیزات به راحتی در رسیدگی به وضع بحرانی آماده باشد.

بیگدلی با بیان اینکه بعضی از راه‌هایی اضطراری برای رسیدن به اماکن عمومی شهرستان نیازمند بازرسی است، خاطرنشان‌کرد: بعضی از این راه‌های عبور و مرور به دلیل مختلف مسدود شده و در هنگام وقوع حادثه امکان بازگشایی و رفت و آمد فراهم نیست.

وی با بیان اینکه تلفن‌های ماهواره‌ای برای اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان پیش‌بینی شده‌ است، گفت: اعضای ستاد مدیریت بحران تیران‌وکرون با داشتن این خطوط ارتباطی همواره در دسترس بوده و خط ارتباطی آن‌ها در همه مواقع و مکان‌ها وصل بوده و قطع نمی‌شود.

دبیر ستاد هماهنگی مدیریت بحران تیران‌وکرون یادآورشد: با چنین خطوط ارتباطی امکان برقراری تماس با مسئولان استانی و کشور فراهم و در هنگام وقوع حادثه و موقعیت‌های بحرانی رصد وضعیت و در خواست امکان از دستگاه‌های بالادستی فراهم است.

کد خبر 362302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.