سهم استان اصفهان از تولیدات ماهی کشور در سال گذشته

مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: طبق آمار سالیانه اردیبهشت‌ماه امسال، در سال گذشته تولید ماهیان سردآبی در استان ۵۵۰۰ تُن و ماهیان گرمابی ۹۶۰ تن بوده که در مجموع شش هزار و ۴۶۰ تن است.

مجتبی فوقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرستان های سمیرم و فریدون‌شهر به ترتیب با تولید یک‌هزار و ۷۵۰ تن و یک‌هزار و ۵۰ تن ماهی سردابی، رتبه های اول و دوم را در اصفهان دارند.  

وی افزود: البته در دیگر نقاط استان نیز، ماهیان سردابی تولید می‌شود. به عنوان مثال شهرستان اصفهان با تولید یک‌هزار و ۳۰۰ تن ماهی قزل آلا یکی از شهرستان‌های فعال‌ در این زمینه است.

مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: سالیانه ۹۶۰ تن ماهی گرمابی در استان اصفهان تولید می شود و رتبه اول تولید ماهی های گرمابی در استخر های ذخیره آب کشاورزی، مربوط به اصفهان است.

وی تصریح کرد: ۶۴۸ واحد در زمینه تولید ماهیان گرمابی در استان اصفهان فعالیت می کند که بیش از نیمی از آنها در شهرستان اصفهان استقرار دارند و به غیر از شهرستان‌های فریدن، فریدون‌شهر، سمیرم، دهاقان، چادگان و بویین که شرایط اقلیمی مناسبی برای پرورش ماهیان گرمابی ندارند سایر شهرستان های اصفهان، ماهی گرمابی تولید می‌کنند.

فوقی با بیان اینکه اقلیم استان اصفهان برای پرورش میگو و نظایر آن مناسب نیست، گفت: علاوه بر نیاز میگو به آب شور، ثبات دمای آب یکی از مهم‌ترین مسائل پرورش این گونه است همچنین تفاوت زیاد دمای شب و روز در مناطق استان، عامل اصلی مقرون به صرفه نبودن پرورش آن در اصفهان است.

وی یاد آور شد: تحقیقات زیادی در زمینه پرورش میگو در سال های قبل، در استان اصفهان انجام گرفته است که نتیجه آن تشخیص نامناسب بودن اقلیم اصفهان برای پرورش این گونه بوده و در حال حاضر فقط چهار استان جنوبی کشور و استان گلستان از تولیدکنندگان میگو در کشور هستند.

مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به رتبه اول استان اصفهان در تولید ماهیان زینتی در کشور، اضافه کرد: بیش از ۲۸ درصد از ماهیان زینتی کشور در استان اصفهان تولید می شود و ۷۸۰ واحد در زمینه تولید ماهیان زینتی فعالیت می کنند که در سال گذشته ۶۵ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه ماهی زینتی در استان اصفهان تولید کرده‌اند.

کد خبر 362289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.