بدترین فیلم‌های سال ۲۰۱۸ به انتخاب منتقدان

فیلمی از کارگردان تحسین شده سال ۲۰۱۷، یک فیلم در ستایش مافیا، دو فیلم شکست خورده در گیشه و یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سال، در جمع بدترین فیلم‌های ۲۰۱۸ قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، همواره با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال میلادی، وبسایت‌ها و مجلات سینمایی جهان به انتخاب لیستی از بهترین و بدترین فیلم‌های سال می‌پردازند. امسال نیز مجله معتبر هالیوود ریپورتر لیستی از بدترین فیلم‌هایی سال منتشر کرده‌ است.

بسیاری از منتقدان، از جمله منتقدان هالیوود ریپوتر، سه فیلم «گوتی» به کارگردانی کوین کونولی با بازی جان تراولتا، «پنجاه طیف آزادی» به کارگردانی جیمز فولی با بازی جمی دورنان و داکوتا جانسون و «خود زندگی» به کارگردانی دن فوگلمن با بازی اسکار آیزاک، را امسال در زمره بدترین فیلم‌های سال برشمردند و انتظار می‌رود نام این سه، در نهایت نیز در جمع نامزدهای دریافت جایزه تمشک طلایی حضور داشته باشد.

جایزه تمشک طلایی بدترین فیلم، جایزه‌ای است که از ۱۹۸۱، هر ساله یک روز پیش از برگزاری مراسم آکادمی اسکار، به بدترین فیلم سال تعلق می‌گیرد و امسال باید تا اوایل اسفندماه برای مشخص شدن برندگان آن منتظر ماند.

در این میان، حضور فیلم‌های مشهور و پرفروش «ونوم» و «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» در برخی لیست‌ها، از جمله لیست هالیوود ریپورتر و ورایتی، جنجال‌آفرین و خصوصا درباره «انتقام جویان» باعث برانگیختن واکنش هواداران آن شد؛ این فیلم با فروش بیش از ۲ میلیارد دلار، در جمع ۴ فیلم پرفروش تاریخ سینمای جهان قرار دارد و با کسب امتیاز ۸.۵، سی و سومین فیلم برتر تاریخ در لیست IMDb است.

فیلم «ونوم» نیز که بر اساس داستان یکی از شخصیت‌های کمیک‌های مارول، توسط سونی ساخته شده است، با فروش نزدیک به ۸۵۰ میلیون دلار و دریافت بازخوردهای بسیار منفی چه از سوی هواداران و چه منتقدان، در رتبه پنجم لیست هالیوود ریپورتر قرار دارد.

دیگر نکته قابل توجه در لیست هالیوود ریپورتر، حضور فیلمی از لوکا گوادانینو است. این کارگردان ایتالیایی سال گذشته با ساختن یک فیلم بسیار تحسین شده، انتظارات را از خود به شدت بالا برد و اما منتقدان هالیوود ریپورتر، فیلم جدید وی را مایه ناامیدی توصیف کرده‌اند.

لیست بدترین فیلم‌های سال ۲۰۱۸ به انتخاب هالیوود ریپورتر به قرار زیر است:

  1. گاتی (Gotti) به کارگردانی کوین کونولی، محصول آمریکا
  2. رابین هود (Robin Hood) به کارگردانی اتو بترست، محصول آمریکا
  3. پنجاه طیف آزادی (Fifty Shades Freed) به کارگردانی جیمز فولی، محصول آمریکا
  4. خود زندگی (Life Itself) به کارگردانی دن فوگلمن، محصول آمریکا
  5. ونوم (Venom) به کارگردانی روبن فلشر، محصول آمریکا
  6. فندق‌شکن و عوالم چهارگانه (The Nutcracker and the Four Realms) به کارگردانی جو جانستون و لاسه هالستروم، محصول آمریکا
  7. سلاطین (Kings) به کارگردانی دنیز گامزه ارگوون، محصول فرانسه و بلژیک
  8. ۷ روز در انتبه (Entebbe) به کارگردانی ژوزه پادیل، محصول انگلستان و آمریکا
  9. چین‌خوردگی زمان (A Wrinkle In Time) به کارگردانی آوا دوورنای، محصول آمریکا
  10.  سوسپیریا (Suspiria) به کارگردانی لوکا گوادانینو، محصول آمریکا و ایتالیا
کد خبر 362248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.