کدبندی آب شرب در روستاهای گلپایگان  بدون اطلاع‌رسانی انجام شد

نماینده گلپایگان در شورای اسلامی استان اصفهان در خصوص اجرای طرح درجه بندی کاربری خانه‌ای روستایی شهرستان گلپایگان گفت: این طرح بدون اطلاع رسانی انجام شد و هزینه کد یک و کد دو نیز بسیار متفاوت است و فشارهای زیادی را به روستاییان وارد می‌کند.

علی اکبر زندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به مشکلات موجود در حوزه آب و فاضلاب روستایی در شهرستان گلپایگان اظهار کرد: تفاوت فاحش بین هزینه انشعاب آب شهری و روستایی از جمله این مشکلات است؛ هزینه انشعاب در روستاهای گلپایگان حدود سه میلیون و دویست هزار تومان است  و این در حالی است که هزینه انشعاب آب شهری حدود ۶۰۰ یا ۷۰۰ هزار تومان برآورد شده  است.

وی در خصوص اجرای طرح درجه بندی کاربری خانه‌ای روستایی شهرستان گلپایگان افزود: این طرح بدون اطلاع رسانی انجام شد و هزینه کد یک و کد دو نیز بسیار متفاوت است و فشارهای زیادی را به روستاییان وارد می‌کند.

نماینده گلپایگان در شورای اسلامی استان اصفهان افزود: برای ما جای سوال است که چرا کد بندی آب شرب در شهرهای بزرگی مانند تهران و اصفهان  اجرایی نمی‌شود.

وی با بیان اینکه هزینه زندگی در روستاهای گلپایگان را افزایش داده‌اید، گفت: این امر اجحافی در حق مردم است و درخواست دارم مبلغ دریافتی اضافی از روستاییان بازگشت داده شود.

زندی با بیان اینکه هزینه اتصال یک کنتور آب شرب برای یک باغ یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است، ادامه داد: این هزینه افزایش چشمگیری را داشته و این امر فشارهای زیادی را به اقتصاد خانوار وارد کرده است.

وی با بیان اینکه انبوه سازی‌ها در روستاهایی مانند وانشان هنوز انشعاب آب ندارند، ادامه داد: مردم در  این منازل ساکن هستند و آب مورد نیاز خود را به صورت دستی از خارج از ساختمان تامین می‌کنند.

نماینده گلپایگان در شورای اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه در  شهرستان گلپایگان اکثر ادارات به نامه‌های شورای شهر و حتی شوراهای فرادستی توجه ندارند، گفت: در این خصوص باید نهادهای بالادستی هماهنگی‌های لازم را با ادارات شهرستانی داشته باشد.

کد خبر 362220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.