موقوفه رحیم خان فاضل به نام اوقاف سند خورد

معاون حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: سند موقوفه رحیم خان اصفهان به مساحت بیش از ۹۰۰ هزار متر مربع و ارزشی بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان به نام موقوفه اخذ شد.

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام محمود نصر اصفهانی اظهار کرد: با پیگیری‌های مداوم کارشناسان معاونت حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و همچنین باهمکاری اداره ثبت اسناد و املاک استان سند موقوفه محمد رحیم خان فضل آباد با هدف صیانت از حقوق موقوفات و همچنین اجرای امینانه نیات واقف نیک اندیش آن اخذ شد.

وی افزود: مساحت این موقوفه ۹۸۴ هزار و ۵۶۰ متر مربع است که این موقوفه در جوار ورزشگاه نقش جهان اصفهان است و گستردگی آن تا فلکه تاکسیرانی را نیز شامل می شود و باغ فدک نیز بخش دیگری از این موقوفه است که براساس ارزیابی های انجام شده ارزش این موقوفه بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان برآورد می شود.

معاون حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: قدمت این موقوفه حدود ۴۰۰ سال است و نیات متعددی نیز در وقف نامه این موقوفه توسط واقف نیک اندیش آن ذکر شده که این نیات شامل خیرات و مبرات و.... است.

حجت الاسلام نصر اصفهانی خاطرنشان کرد: همچنین از اول سال جاری تاکنون نیز با پیگیری‌هایی که توسط کارشناسان معاونت حقوقی و ثبتی ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر استان به عمل آمده ۶۳۳ سند مالکیت برای ۲۱۴۴ رقبه از رقبات موقوفات استان اخذ شده است.

وی افزود: کاربری این رقبات مسکونی، تجاری، مزروعی، خدماتی و... با نیاتی همچون مذهبی، فرهنگی، اجتماعی و... هستند که مساحت کل این موقوفاتی که برای آنان سند مالکیت اخذ شده ۱۸ میلیون و ۹ هزار و ۴۴۴ متر مربع است.

حجت الاسلام نصر اصفهانی اضافه کرد: بیشترین سند مالکیت نیز از اول سال جاری تا کنون در شهرستان خور و بیابانک اخذ شده که در این راستا ۱۴۲ سند تک برگ برای موقوفات این شهرستان صادر شده است.

وی به اجرای تفاهم نامه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان در طول سال جاری اشاره کرد و گفت: در این راستا نیز با پیگیری های به عمل آمده برای  هفت پلاک از موقوفات استان به مساحت هفت میلیون ۸۸۹ هزار و ۸۹۲ متر مربع سند مالکیت به نام موقوفات صادر شده است.

معاون حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: در قالب تفاهم نامه اداره کل اوقاف استان با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان نیز تاکنون ۹۰۰ پرونده تشکیل شده که با پیگیری‌های انجام شده ۲۹۰ رقبه در قالب این تفاهم سنددار شده‌اند.

کد خبر 362211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.