پول ثبت‌نام داوطلبان در آزمون‌ها به جیب سازمان سنجش نمی‎رود

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص هزینه‌کرد پول‎هایی که داوطلبان برای ثبت‌نام و خرید دفترچه آزمون‎ها پرداخت می‌کنند، گفت: این‌ پول‌ها جزو در آمدهای عمومی دولت است که وارد خزانه می‌شود.

به گزارش ایمنا، ابراهیم خدایی درباره هزینه‌کرد پول‌های که داوطلبان برای ثبت‌نام و خرید دفترچه آزمون‎ها پرداخت می‌کنند، اظهار کرد: این درآمدها به خزانه دولت واریز می‌شود. ما هم یک دستگاه دولتی هستیم و مثل دیگر دستگاه‌های دولتی به ما بودجه تخصیص داده می‌شود.

وی تصریح کرد: این‌ها جزو درآمدهای عمومی دولت است که وارد خزانه می‌شود. به عنوان مثال آیا زمانی که مخابرات از مردم پول می‌گیرد، آن را صرف کارمندان خود می‌کند؟ یا وقتی که وزارت نفت پول می‌گیرد آن را به کارمندان خود می‌دهد؟ چنین نیست و بحث پول‌هایی که داوطلبان به سنجش می‌دهند هم همینطور است، بودجه مستقیم به خزانه دولت می‌رود و به دست ما نمی‌رسد.

او خاطرنشان کرد: در آمد سازمان مشخص است و خیلی بحث پیچیده‌ای نیست. سال گذشته ۱۲۸ میلیارد تومان بود که البته همه بودجه در بحث آزمون‌های سراسری نیست، بلکه شامل آزمون‌های دیگر از جمله آزمون‌های استخدامی هم می‌شود.

وی گفت: همه این ۱۲۸ میلیارد به سازمان سنجش واریز نمی‌شود، بلکه به خزانه دولت می‌رود. ما هم مثل شما کارمند دولت هستیم و مانند بقیه حقوق می‌گیریم، اما اینطور نیست که پول ثبت‌نام در کنکورها به جیب سازمان سنجش آموزش کشور برود.

خدایی ادامه داد: در این راستا برای برگزاری آزمون‌ها،‌ دولت از محل این پول‌ها به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کمک می‌کند و یا به هر دلیلی که بحث برگزاری آزمون باشد، حق‌الزحمه‌ای پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور به تعداد تمام کارکنان سازمان سنجش آموزش کشور اشاره کرد و گفت: ما حدود ۱۲۰ هزار نفر عوامل اجرایی داریم که با ما همکاری می‌کنند.

منبع: ایلنا

کد خبر 362175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.