مناسب‌سازی ۸۰ درصد تقاطع‌های شهر اصفهان برای تردد سالمندان و معلولان

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد تقاطع‌های سطح شهر اصفهان برای عبور آسان سالمندان، معلولان و روشندلان مناسب‌سازی شده است.

علیرضا صلواتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: برای حرکت به سمت شهر دوستدار سالمندان در دو بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری اقداماتی در حال انجام است.

وی افزود: در بخش سخت‌افزاری همه ساله اعتبار ویژه‌ای برای مناسب‌سازی شبکه معابر و تقاطع‌ها در نظر گرفته می‌شود به طوری که در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد تقاطع‌های سطح شهر اصفهان برای عبور آسان سالمندان، معلولان و روشندلان مناسب‌سازی شده است.

وی با بیان اینکه امسال مناسب‌سازی تقاطع‌های شهر تکمیل خواهد شد، تصریح کرد: مناسب‌سازی پیاده‌روهای مناطق ۱۵ گانه شهرداری نیز طبق اولویت در حال انجام است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه مشاور مناسب‌سازی شهرداری اصفهان یکی از معلولان شهر است که بر امور مرتبط با مناسب‌سازی معابر شهر نظارت می‌کند، گفت: رمپ‌های ورود به تمام ایستگاه‌های BRT مطابق با استانداردها برای معلولان و سالمندان ایجاد شده است؛ همچنین سطح ارتفاع اتوبوس‌هایی که طی چند ماه اخیر برای شهر اصفهان خریداری شده، پایین و برای سوار و پیاده‌شدن سالمندان مناسب و راحت است.

وی ادامه داد: سطح اتوبوس‌های قدیمی از زمین زیاد است که اگر اعتبار مورد نیاز فراهم بود، امروز نیمی از ناوگان نوسازی شده بود.

صلواتی با بیان اینکه ۳۰۰ دستگاه اتوبوس برای معلولان و سالمندان مناسب‌سازی شده است، خاطرنشان کرد: درصدد هستیم در اتوبوس‌های شهر صندلی‌های ویژه معلولان و سالمندان را با نصب برچسب نمایان‌تر کنیم، اما تحقق این هدف نیاز به همکاری شهروندان دارد تا فضای اختصاص داده شده به این قشر را اشغال نکنند.

وی اظهار کرد: ایستگاه‌های مترو شهر اصفهان مجهز به پله برقی و آسانسور شده است و اختلاف ارتفاع سطح قطار تا لبه سکوها استاندارد است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه در بخش ناوگان تاکسیرانی، تاکسی ویژه معلولان با مناسب‌سازی دو دستگاه وَن راه‌اندازی شده است و درصدد افزایش تعداد آن‌ها هستیم، گفت: تاکسی معلولان تنها در کلانشهرهای اصفهان و تهران راه‌اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: سعی داریم تا مباحث مربوط به سالمندان و معلولان را تا سال ۱۴۰۰ به گونه‌ای پیش ببریم که تمام زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی شهر بتواند با استانداردهای روز مناسب‌سازی شود.

کد خبر 362131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.